X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 86
تاریخ ثبت : یکشنبه, 17 تیر,1403 | 10:51 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 17 تیر,1403 | 10:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 18 تیر,1403 | 07:18 ق.ظ

عبدی: فهم نظام سلطه از بشر و حقوق بشر دچار مشکلات اساسی است

  • عبدی: فهم نظام سلطه از بشر و حقوق بشر دچار مشکلات اساسی است

کارشناس مسائل فلسطین گفت: اگر به مبانی تعریف غرب از حقوق بشر برگردیم، متوجه می‌شویم مشکل فقط استانداردهای دوگانه حقوق بشر نیست، بلکه فهم نظام سلطه از بشر و حقوق بشر دچار مشکلات اساسی است.

 

علی عبدی، کارشناس مسائل فلسطین در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، درباره حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی، اظهار کرد: طوفان الاقصی آبرو و حیثتی از حقوق بشر غربی باقی نگذاشته است و هر انسان با وجدانی در سراسر دنیا با شنیدن اخبار، به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه پی می‌برد، اما اینکه آمریکایی‌ها بیان می‌کنند آنچه در غزه رخ داده است، نسل کشی نیست، افکار عمومی سوال می‌کند چه اتفاقی باید رخ دهد تا مصداق جنایت جنگی یا نسل‌کشی باشد؟
 

وی با بیان اینکه انحصار و قدرت رسانه‌ای غرب مانع از فروپاشی حقوق بشر غربی شده است، عنوان کرد: اگر به مبانی تعریف غرب از حقوق بشر برگردیم، متوجه می شویم مشکل فقط استانداردهای دوگانه حقوق بشر نیست، بلکه فهم نظام سلطه از بشر و حقوق بشر دچار مشکلات اساسی است و در مرحله بعد به استانداردهای دوگانه حقوق بشر تسری پیدا می‌کند.
 

 این کارشناس مسائل فلسطین ادامه داد: اگر برای غربی‌ها انسان موضوعیت داشته باشد، نباید فرق کند که آن انسان، از کجای دنیا، با چه دین و مذهب، از چه نژاد و چه رنگ پوستی باشد، اما زمانی که انسانها را طبقه بندی می‌کنند، حقوق بشر را مختص به انسان‌های محدود می‌دانند.
 

عبدی با تاکید بر اینکه رسوایی حقوق بشر غربی برای شهروندان غربی بسیار نزدیک است، تصریح کرد: در حال حاضر مردم غرب دچار تناقض و وجدان دردهای جدی در قبال جنایت‌های رخ داده شده‌اند و این موضوع در تظاهرات صورت گرفته، بسیار هویدا است.
 

این کارشناس مسائل فلسطین همچنین با بیان اینکه محاکمه آمریکا در کنار رژیم صهیونیستی بسیار ایده‌آل است، مطرح کرد: متاسفانه با وجود جنایت‌های بسیار گسترده رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اما محاکمه‌ای برای این رژیم صورت نگرفته است، بخشی از سلطه‌های غرب، سلطه بر نهادهای حقوقی است و چون این نهادها توسط غرب ایجاد شده است، سعی می‌کنند از کنترل‌شان خارج نشود.
 

عبدی با اشاره به شکایت برخی کشورها از رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌‌المللی دادگستری، گفت: اگر نتانیاهو را محکوم کنند، این محکومیت را در کنار رهبران حماس می ‎گذارند که حتی در این موضوع هم خباثت به خرج می‌دهند؛ به همین جهت به اینگونه سازوکارها نمی‌توان امید داشت و اگر کارآمد بودند، باید جلوی کشتار 40 هزار انسان بی‌گناه فلسطینی را می‌گرفت.


 

 

ارسال نظر: