X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 16 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 97
تاریخ ثبت : شنبه, 16 تیر,1403 | 11:58 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 16 تیر,1403 | 10:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 16 تیر,1403 | 11:59 ق.ظ

شهادت 156 خبرنگار طی هشت ماه جنگ در غزه

  • شهادت 156 خبرنگار طی هشت ماه جنگ در غزه

با شهادت سه خبرنگار دیگر از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه غزه در هفتم اکتبر 2023، شمار شهدای رسانه به 156نفر رسید.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، در بمباران خانه‌ای در النصیرات در مرکز نوار غزه 10 فلسطینی به شهادت رسیدند که دو نفر از آنها خبرنگار بودند.


 دو نفر از شهدای این حمله «امجد جحجوح»، خبرنگار فلسطینی و همسرش «وفاء ابو ضبعان» هستند. در این جنایت دو فرزند این دو خبرنگار هم به شهادت رسیدند.
 

با شهادت این دو خبرنگار، شمار شهدای رسانه از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون به 156 نفر افزایش یافت.

روز گذشته نیز در بمباران خیابان الصحابه در شهر غزه توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، سعدی مدور خبرنگار فلسطینی به شهادت رسید. 

از ابتدای حمله ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون، همچنین ده ها خبرنگار دیگر نیز در جریان پوشش خبری جنگ علیه نوار غزه زخمی شده اند.

رژیم صهیونیستی از عمد خبرنگاران را هدف قرار می دهد تا اخبار جنگ غزه را کنترل کند اما با این وجود امروز افکار عمومی جهان روزبه روز نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی بیدار تر می شود و صدای مظلومیت زنان و کودکان غزه را فریاد می زند.
 

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است و در این حملات ۲۹ نفر شهید و ۱۰۰ نفر هم زخمی شدند. 
 

با شهادت این افراد شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۸۰۹۸ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۷۷۰۵ نفر افزایش یافت. 
 

این در حالی است که بیش از ۱۰ هزار نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند. بیش از ۷۰ درصد شهدای جنگ زن و کودک هستند.


 

ارسال نظر: