X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 14 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 75
تاریخ ثبت : پنجشنبه, 14 تیر,1403 | 05:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 14 تیر,1403 | 02:11 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 16 تیر,1403 | 08:32 ق.ظ

موسوی: غرب با استفاده از استانداردهای دوگانه حق تعیین سرنوشت کشورها را نقض می‌کند

  • موسوی: غرب با استفاده از استانداردهای دوگانه حق تعیین سرنوشت کشورها را نقض می‌کند
مدیرکل اداره حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به استانداردهای دوگانه غربی، گفت: غربی‌ها به اسم مبارزه با تروریسم در امور داخلی کشورها دخالت می‌کنند و حق تعیین سرنوشت کشورها را نقض می‌کنند.


سید «علی موسوی»، مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه و دبیر کنفرانس آلکو در حاشیه دومین روز برگزاری کنفرانس سازمان حقوقی مشورتی آسیایی آفریقایی آلکو با عنوان «پیش گیری و مقابله با تروریسم؛ نگرش های آسیایی و آفریقایی»، در گفت‌‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، با اشاره به اهمیت نقش کشورهای عضو آلکو در پیشگیری و مبارزه با تروریسم، اظهار کرد: برخی از کشورهای غربی به اسم مبارزه با تروریسم فعالیت‌هایی را مبتنی بر استانداردهای دوگانه علیه سایر کشورها انجام می‌دهند که با استفاده از ادبیات تولید شده توسط اعضای آلکو، می‌توان گام‌های مؤثری را در پیشگیری و مقابله با تروریسم برداشت.

موسوی افزود: این سازمان یکی از نهاد‌های بین‌المللی است که مباحث حقوقی بین‌المللی کشور‌های در حال توسعه در آسیا و آفریقا را مورد توجه و بررسی قرار می‌دهد و در عین حال عرصه‌ای است که این فرصت را برای کشور‌های عضو از جمله ایران فراهم می‌کند که بتوانند دیدگاه‌ها، نظرات و مواضع کشور‌های مختلف را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند و در برابر دیدگاه‌های مبتنی بر برخی منافع خاص شماری از کشور‌های جهان استدلال و مباحثی را مطرح کنند.

وی با تاکید بر اینکه غربی ها به اسم مبارزه با تروریسم در امور داخلی دیگر کشورها دخالت می‌کنند، افزود: غربی‌ها به اسم مبارزه با تروریسم حق تعیین سرنوشت کشورها را نقض نکنند و به رژیم‌ها و کشورهای اشغالگر فرصت تداوم اقدامات جنایتکارانه و فعالیت‌های ناقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر از جمله نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت را ندهند.

مدیرکل حقوقی بین‌المللی وزارت امور خارجه در ادامه با بیان اینکه آلکو عرصه و مجمعی برای شنیدن و به اشتراک گذاشتن ایده‌های مختلف و یک‌نواخت کردن نظرات است، بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و مباحث مرتبط به آلکو، زمینه بسیار مساعدی را برای کنش‌گری، حضور و مشارکت فعالانه ایران در تدوین اسناد بین‌المللی فراهم می‌سازد.

دبیر کنفرانس سازمان حقوقی و مشورتی آسیا و آفریقا در پایان هدف این کنفرانس را تبادل تجربیات و همسان‌سازی قرائت کشورها دانست و گفت: در این کنفرانس اولا کشور‌های عضو مباحث و تجربیات خود را با یکدیگر تبادل کردند. ثانیا براساس تجربیاتی که دارند، قرائت خود را مطرح و به تبع آن، همه دیدگاه‌ها به سازمان ملل به‌عنوان مهم‌ترین نهاد بین‌المللی در عرصه مبارزه و پیشگیری از تروریسم منتقل می‌شود و این امر به ما در جلوگیری از هرگونه استفاده از این مبحث کمک می‌کند.


 

ارسال نظر: