X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 28
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 13 تیر,1403 | 02:22 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 12 تیر,1403 | 09:18 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 13 تیر,1403 | 02:22 ب.ظ

سازمان ملل: بیش از یک میلیون نفر از شمال غزه خارج شدند

  • سازمان ملل: بیش از یک میلیون نفر از شمال غزه خارج شدند

سخنگوی سازمان ملل با بیان اینکه دستور اسرائیل به فلسطینیان برای تخلیه مناطق خان یونس و رفح، بزرگترین دستور تخلیه در نوار غزه از ماه اکتبر تاکنون است که ۱.۱ میلیون نفر از شمال این منطقه خارج شدند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: دستور تخلیه روز دوشنبه اسرائیل حدود یک سوم غزه را شامل می شود و برآوردهای اولیه آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) نشان می دهد که احتمالاً در حال حاضر حدود ۲۵۰ هزار نفر در این منطقه زندگی می کنند.
 

دوجاریک گفت: «تخلیه در چنین مقیاس وسیعی تنها باعث تشدید درد و رنج غیرنظامیان و افزایش نیازهای بشردوستانه خواهد شد. مردم با انتخاب غیرممکنی روبرو هستند. برخی از آنها برای بار دوم یا سوم مجبورند به مناطقی بروند که تقریباً هیچ فضا یا خدماتی ندارند، یا به احتمال زیاد درگیری‌های سنگینی در آن‌ها رخ خواهد داد.»
 

پیش از این، هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه با بیان اینکه ۱.۹ میلیون نفر پس از حمله اسرائیل به رفح آواره شده اند، گفت: ما نیاز به آتش بس فوری و کامل در غزه داریم.
 

سیگرید کاگ، هماهنگ کننده ارشد سازمان ملل در امور بشردوستانه و بازسازی غزه روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره خاورمیانه و فلسطین افزود: ما خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و دسترسی بدون مانع و مستمر برای ارسال کمک گسترده در سراسر غزه هستیم. همه باید به قانون و قوانین بین المللی حقوق بشر احترام بگذارند. حفاظت از غیرنظامیان همچنان اولویت اصلی است.



 

برچسب ها: سازمان ملل, غزه
ارسال نظر: