X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 39
تاریخ ثبت : دوشنبه, 11 تیر,1403 | 05:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 11 تیر,1403 | 01:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 12 تیر,1403 | 09:05 ق.ظ

گزارشگر ویژه: قربانیان آسیب‌دیده از جنگ در غزه باید غرامت دریافت کنند

  • گزارشگر ویژه: قربانیان آسیب‌دیده از جنگ در غزه باید غرامت دریافت کنند
یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد که قربانیان آسیب‌دیده از جنگ در غزه باید غرامت دریافت کنند و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی باید اطمینان دهند که دیگر از رژیم آپارتاید اسرائیل حمایت نمی‌کنند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دیده‌بان حقوق بشر امروز دوشنبه ۱۱ تیر ماه اعلام کرد که همه قربانیان نقض فاحش حقوق بشر در فلسطین می‌توانند غرامت دریافت کنند. دیده بان حقوق بشر ۲۶ ژوئن توصیه هایی را به گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین های فلسطینی اشغالی از سال ۱۹۶۷ ارائه کرد.

فرانچسکا آلبانیز، تلاش دارد تا گزارش خود را تا اکتبر ۲۰۲۴ به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق بشر در غزه را ارائه کند. طبق این گزارش فرآیندهای جبران خسارت باید بر حفظ حقوق قربانیان متمرکز باشد و پس از گفت‌‌وگوهای مؤثر با آنها باید انجام شود. تمام کشورهایی که از رژیم اسرائیل در جنگ غزه حمایت کرده‌اند باید غرامت بپردازند.

کلایو بالدوین، مشاور حقوقی ارشد در دیده بان حقوق بشر گفت:دولت‌های حامی اسرائیل که به فلسطینی‌ها آسیب وارد کرده‌اند نه تنها باید از آسیب بیشتر جلوگیری کنند بلکه باید تضمین کنند که قربانیان و بازماندگان جنگ، غرامت‌ها را دریافت می‌کنند.

آلبانیز به دنبال ارائه شواهد و مدارکی از جامعه مدنی، دانشگاهیان، دولت ها و دیگران در مورد گزارش آتی خود است، که بررسی می کند "چگونه سیاست ها و اقدامات اسرائیل پس از ۷ اکتبر بر حقوق مردم فلسطین در غزه تاثیرات مخرب و جبران ناپذیری گذاشته است. نیروهای اسرائیلی به طور غیرقانونی به ساختمان‌های مسکونی، مراکز درمانی و امدادگران حمله کرده‌اند و از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده کرده‌اند که تلفات خیره‌کننده یعنی ۳۷۶۰۰ نفر را به شهادت رسانده است. اسرائیل کمک‌های بشردوستانه و پزشکی را به غزه محدود کرده است و مجروحان، زایمان زنان و دختران، افراد دارای معلولیت و بیماری های مزمن و سایرین را بدون درمان یا درمان ناکافی با عواقب ویرانگر رها کرده است. مقامات اسرائیلی به طور مداوم هزاران فلسطینی را بازداشت، شکنجه و با آنها بدرفتاری کرده‌اند.

در نوار غزه، نیروهای اسرائیلی اکثریت جمعیت را آواره کرده‌اند، از جمله با دستور تخلیه غیرقانونی، و اکثر خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها، زمین‌های کشاورزی و سایر زیرساخت‌های غیرنظامی را ویران کرده‌اند؛ در حالی که بسیاری از مردم غزه مجبور به زندگی در شرایط ناامن و غیربهداشتی شده‌اند. این سوء استفاده‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که در آن مقامات اسرائیلی گسترش شهرک‌سازی غیرقانونی را تسریع می‌کنند، زندانیان فلسطینی را در معرض وخامت اوضاع قرار می‌دهند و ادامه جنایات ضد بشری آپارتاید و آزار و اذیت فلسطینیان را تکرار می‌کنند.

مقامات اسرائیلی باید همچنین اطمینان دهند که فلسطینی‌های مجروح نیازمند درمان و توانبخشی می‌توانند برای درمان از غزه خارج شوند و حق بازگشت آنها را تضمین کنند.

ارسال نظر: