X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 11 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 35
تاریخ ثبت : دوشنبه, 11 تیر,1403 | 01:05 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 11 تیر,1403 | 11:45 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 11 تیر,1403 | 01:05 ب.ظ

گزارشگر ویژه سازمان ملل: اسموتریچ مغز متفکر نسل‌کشی رژیم اسرائیل است

  • گزارشگر ویژه سازمان ملل: اسموتریچ مغز متفکر نسل‌کشی رژیم اسرائیل است

گزارشگر سازمان ملل اعلام کرد که من واقعاً متوجه نمی‌شوم که چرا دادستان دیوان بین المللی کیفری هنوز برای اسموتریچ، کسی که مغز متفکر اصلی سیاست‌های نسل‌کشی (رژیم) اسرائیل علیه فلسطینیان محسوب می‌شود، حکم بازداشت صادر نکرده است.
 

 

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر سازمان ملل در حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس، نوشت: «با وجود فشار زیاد سیاسی بر دیوان بین‌المللی کیفری، من واقعاً متوجه نمی‌شوم که چرا دادستان دیوان هنوز برای این مرد (اسموتریچ)، کسی که مغز متفکر اصلی سیاست‌های نسل کشی (رژیم) اسرائیل علیه فلسطینیان محسوب می‌شود، حکم بازداشت صادر نکرده است.»
 

وی به اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی اشاره دارد که در کابینه رژیم صهیونیستی مطرح شده و شامل «قانونی کردن احداث ۵ شهرک در کرانه باختری» است.
 

اسموتریچ تصریح کرده این اقدامات در پاسخ به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین از سوی چند کشور خارجی و همچنین در واکنش به تحرکات تشکیلات خودگردان در دادگاه‌های بین‌المللی برای شکایت علیه اسرائیل و حمایت از صدور حکم بازداشت مقامات اسرائیلی، انجام می‌شود.
 

کابینه نتانیاهو همچنین محدودیت‌های جدی برای رفت و آمد مسئولان تشکیلات خودگردان فلسطین در داخل اراضی اشغالی وضع و برخی امتیازات و اختیارات آنها را لغو کرد.


 

ارسال نظر: