X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 37
تاریخ ثبت : یکشنبه, 10 تیر,1403 | 06:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 10 تیر,1403 | 06:26 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 11 تیر,1403 | 08:41 ق.ظ

امدادگران غزه نیز برای ادامه بقا می‌جنگند

  • امدادگران غزه نیز برای ادامه بقا می‌جنگند
مردم در باریکه غزه در شرایطی بحرانی زندگی می‌کنند و امدادگران بشردوستانه وابسته به سازمان ملل نیز بر شرایط سخت و بحرانی در آستانه قحطی فراگیر، صحه می‌گذارند.
به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بحران انسانی در نوار غزه به اندازه ای بحرانی است که تمامی گروه‌ها در این باریکه باید برای زنده ماندن تلاش کنند.

این یک واقعیت تلخ برای همه است، از جمله امدادگران بشردوستانه که تلاش می‌کنند خودشان زنده بمانند در حالی که کمک‌های بسیار مورد نیاز را در منطقه ساحلی ویران شده طی هشت ماه جنگ ارائه می‌کنند.

یکی از امدادگران شرکت مرسی کورپس که به دلایل امنیتی خواست نامش فاش نشود، در این رابطه گفت که اصالتا اهل جنوبی ترین شهر رفح است، اما سه هفته پیش به دلیل بدتر شدن شرایط مجبور به فرار از خان یونس، شده است.

وی افزود: اکثر کودکان غزه از سوءتغذیه و کم آبی رنج می برند - از جمله فرزندان خودم که به بیماری های ناشی از آب آلوده مبتلا شده اند. فرزند کوچک من اسهال داشت که باعث کاهش وزن چشمگیرش شد. فرزند کوچکتر من از درد معده رنج می برد و مدام استفراغ می کند. پزشکان مشکوک هستند که کودک مبتلا به هپاتیت است.

یکی از امدادگران دیگر نیز گفت که یک دهه است در ماموریت های بشردوستانه از جمله در سودان، عراق و اوکراین بوده است.

وی تصریح کرد که جنگ غزه بدترین جنگی است که تا به حال دیده است. اخیراً از کنار یک اردوگاه بزرگ که تبدیل به یک گورستان شده رد شده است. آنچه او را تسخیر کرده بود، هفت یا هشت چاله تازه حفر شده بود که آماده مرگ غیرنظامیان بعدی بود. هشدار گروه های بشردوستانه زنگ خطر را به صدا درآورده‌اند، زیرا ارسال کمک ها به دلیل افزایش نگرانی های امنیتی در نوار غزه متوقف شده است.

سازمان ملل نیز اعلام کرد که عملیات کمک رسانی را به حالت تعلیق در می آورد، مگر اینکه اقدامات بیشتری برای محافظت از کارکنان بشردوستانه انجام شود.

عبیر اطفا، سخنگوی برنامه جهانی غذا نیز می‌گوید: ارتش اسرائیل باید شرایط را برای آنها ایمن‌تر کند، زیرا در چند هفته گذشته امدادرسانی در سراسر منطقه "تقریبا غیرممکن" شده است.

تنش‌های مداوم بین سازمان ملل، سازمان‌های بشردوستانه و اسرائیل بر سر موانع در توزیع کمک‌ها به غزه‌ها در حالی است که گزارش اخیر طبقه‌بندی مرحله امنیت غذایی یکپارچه IPC مورد حمایت سازمان ملل متحد نشان می‌دهد که 500000 فلسطینی در آستانه قحطی قرار دارند.

این گزارش همچنین می‌افزاید که 95 درصد از جمعیت غزه در سطح "بحرانی" یا بدتر از آن قرار دارند و خطر قحطی تا زمانی که درگیری ادامه داشته باشد و دسترسی بشردوستانه محدود شود، افزایش می یابد.

سازمان ملل و سازمان‌های کمک‌های بشردوستانه، اسرائیل را به دلیل هجوم حملات نظامی در جنوب غزه، بررسی‌های خسته‌کننده بر روی ارسال کمک‌های دریافتی و نبود امنیت که به امدادگران آسیب رسانده و دیگران را کشته است، به تاخیر در تحویل مهم مواد غذایی و سایر اقلام مقصر می‌دانند.

یک امدادگر دیگر گفت که مردم غزه نسبت به تلاش‌ها برای توزیع کمک‌ها بی‌اعتماد شده‌اند.کمک اندکی در دسترس است، و اگر وجود داشته باشد، آنها کالاهایی هستند که به صورت آزاد در بازار "با قیمت های گزاف" فروخته می شوند.همه معتقدند که در توزیع کمک‌ها دستکاری وجود دارد. هیچ کس در اطراف من هیچ کمکی دریافت نمی کند.

یت فیلیپس باراسو،گفت: مردم شرایط غیرانسانی را تحمل می‌کنند، به اقدامات ناامیدکننده‌ای مانند جوشاندن علف‌های هرز، خوردن خوراک حیوانات، و مبادله لباس با پول برای جلوگیری از گرسنگی و زنده نگه داشتن فرزندان خود تلاش می‌کنند، در حالی که بیش از 10000 تن کمک در کریدور دریایی منتظر ورود به غزه است.

ارسال نظر: