X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 24
تاریخ ثبت : یکشنبه, 10 تیر,1403 | 02:00 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 10 تیر,1403 | 10:50 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 10 تیر,1403 | 02:01 ب.ظ

بازداشت بیش از 9 هزا و 450 فلسطینی در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

  • بازداشت بیش از 9 هزا و 450 فلسطینی در کرانه باختری از آغاز جنگ غزه

منابع خبری از بازداشت بیش از 9450 فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر توسط نیروهای رژیم صهیونیستی خبر دادند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در دو روز گذشته بیش از 20 فلسطینی دیگر را در کرانه باختری بازداشت کرده است.
 

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیئت بیان کرد که در میان بازداشت شدگان شماری از اسرای سابق فلسطینی هم دیده می‌شود. کانون اصلی بازداشت‌ها استان‌های الخلیل، طولکرم، نابلس و قدس بوده است.
 

هیئت امور اسرا و آزادگان تاکید کرد که این افراد در خانه‌های خود، ایست بازرسی‌ها و اماکن مختلف بازداشت شدند.
 

در این بیانیه آمده است که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته تاکنون بیش از 9450 فلسطینی در کرانه باختری و قدس توسط اشغالگران اسرائیلی بازداشت شدند. صدها نفر از بازداشت شدگان زن و کودک هستند.
 

در همین حال، نیروهای اشغالگر صهیونیست روند سرکوب و شکنجه در حین بازداشت را ادامه می‌دهند و علاوه بر آن خانواده افراد بازداشت شده نیز در معرض ضرب و شتم و تخریب منازل خود قرار دارند.

بازداشت فلسطینیان یکی از مهمترین سیاست‌های ثابت و برنامه‌ریزی شده‌ای است که نیروهای اشغالگر در دستورکار قرار داده علاوه بر آنکه سیاست مجازات دسته‌جمعی نیز از دیگر ابزارهای مورد استفاده اصلی اشغالگران برای هدف قرار دادن ملت فلسطین است.

ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ جنگ ویرانگری را با حمایت آمریکا علیه غزه آغاز کرد که بر اثر آن شمار زیادی از فلسطینی ها در غزه و رفح شهید، زخمی و مفقود شدند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۳۷ هزار و ۸۷۷ نفر و مجروحان به ۸۶ هزار و ۹۶۹ نفر افزایش یافته است. 


همچنین کمبود شدید مواد غذایی منجر به قحطی گسترده و کمبود غذا به‌ویژه در شمال نوار غزه و گذرگاه رفح شده است.


 


 

ارسال نظر: