X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 31
تاریخ ثبت : یکشنبه, 10 تیر,1403 | 01:29 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 10 تیر,1403 | 08:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 11 تیر,1403 | 08:45 ق.ظ

پلیس آمریکا یک نوجوان پناهجوی 13 ساله را به ضرب گلوله کشت

  • پلیس آمریکا یک نوجوان پناهجوی 13 ساله را به ضرب گلوله کشت

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که یک افسر پلیس در آمریکا یک نوجوان پناهجوی میانماری ۱۳ ساله را به دلیل حمل «یک اسلحه به ظاهر واقعی»، به ضرب گلوله کشت.




 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، پلیس آمریکا یک نوجوان ۱۳ ساله از اقلیت‌های قومی را با شلیک چندین گلوله به قتل رساند. طبق ویدیوی منتشر شده از سوی رسانه های محلی آمریکا، افسر پلیس شهر اوتیکا در شمال نیویورک به سمت نیا موی، که یک اسلحه اسباب بازی در دست داشت، شلیک کرد.
 

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، افسر پلیس پس از به زمین انداختن این نوجوان اقدام به ضرب‌وشتم وی کرد و در ادامه به قفسه سینه نیا شلیک کرد؛ نیا موی در نهایت ساعت ده شب جمع گذشته در بیمارستان جان باخت. این در حالی است که سه افسر درگیر در این حادثه از جمله عامل تیراندازی به نوجوان یادشده به مرخصی اداری با حقوق فرستاده شدند.
 

پلیس اوتیکا مدعی شد که نیا موی شباهت زیادی به مظنون‌های جوانی داشت که آن‌ها در پی یافتشان بودند.
 

«مارک ویلیامز» رئیس پلیس شهر «یوتیکا» که این حادثه در آنجا رخ داد، در این رابطه گفت: ماموران پلیس ۲ نوجوان را پس از ساعت ۱۰ شب به وقت محلی متوقف کردند. یکی از آنها فرار کرد و چیزی را به نظر می‌رسید، یک اسلحه باشد، به سمت ماموران نشانه رفت.
 

وی در کنفرانسی خبری که با حضور خانواده نوجوان مقتول برگزار شد، افزود: یکی از ماموران پلیس اقدام به شلیک یک گلوله کرد که به سینه این نوجوان اصابت کرد. کمک‌های اولیه «فورا» به این نوجوان رسانده شد. اما وی سرانجام جانش را از دست داد.
 

ویلیامز از ارائه جزئیات درباره اینکه چرا این ۲ نوجوان توسط پلیس متوقف شدند، خودداری کرد و گفت که این مساله بخشی از تحقیقات است.

 

نیا موی دانش‌آموز کلاس هشتم یک مدرسه راهنمایی و از پناهجویان متولد میانمار بود؛ براساس اعلام پدر نیا، آن‌ها حدود هشت سال پیش به آمریکا مهاجرت کردند و در شهر اوتیکا در شمال نیویورک ساکن شدند.

 

اوتیکا در شمال نیویورک حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود یک چهارم آن را پناهندگان و خانواده‌هایشان تشکیل می‌دهند؛ این پناهندگان عمدتا آسیایی شامل ویتنامی‌ها، تایلندی‌ها و کامبوجیایی‌ها هستند.

طبق آمارها، پلیس آمریکا سالانه بیش از هزار نفر را با تیراندازی مرگ‌بار به قتل می‌رساند.

واشنگتن پست نیز در گزارشی اعلام کرد که طی ۱۲ ماه گذشته پلیس آمریکا هزار و ۱۱۱ نفر را با شلیک گلوله به قتل رسانده است.


 

ارسال نظر: