X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 09 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 26
تاریخ ثبت : شنبه, 09 تیر,1403 | 02:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 09 تیر,1403 | 01:15 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 11 تیر,1403 | 08:48 ق.ظ

اسپانیا به پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد

  • اسپانیا به پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل می‌پیوندد

دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرد که اسپانیا درخواستی برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی مبنی بر متهم کردن رژیم صهیونیستی به ارتکاب نسل کشی در غزه به این دیوان را ارائه کرده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دیوان بین المللی دادگستری اعلام کرد که اسپانیا خواستار پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی است که رژیم اسرائیل را به ارتکاب نسل کشی در غزه متهم می کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری وفا نیوز، اسپانیا با صدور بیانیه ای تصریح کرد: «اسپانیا با تکیه بر یک طرف کنوانسیون نسل کشی ، از حق خود برای مداخله در روند دادرسی طبق بند 2 ماده 63 این سند استفاده می کند».
 

 29 دسامبر 2023، آفریقای جنوبی شکایتی را علیه اسرائیل به دلیل نسل کشی مداوم در نوار غزه به دیوان بین المللی دادگستری ارائه کرد. 
 

همچنین 26 ژانویه، دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی به اسرائیل دستور داد اقدامات فوری برای جلوگیری از نسل‌کشی و اطمینان از جریان کمک‌های بشردوستانه به این منطقه انجام دهد. 
 

در اوایل ماه مارس، آفریقای جنوبی از دیوان بین‌المللی دادگستری خواستار اقدام موقت علیه اسرائیل شد که به قحطی گسترده در میان فلسطینی‌ها در نوار محاصره شده غزه رسیدگی می‌کرد.
 

 10 می نیز آفریقای جنوبی با درخواست فوری برای اعمال تدابیر اضافی علیه اسرائیل به ICJ مراجعه کرد و دادگاه جلساتی را در مورد این موضوع برگزار کرد. 
 

 24 ماه می، دادگاه به اسرائیل دستور داد تا عملیات نظامی در جنوبی ترین شهر غزه، رفح را متوقف کند و اقداماتی را برای اطمینان از دسترسی به مأموریت های تحقیق در مورد اتهامات نسل کشی اتخاذ کند.
 

در اوایل ماه جاری نیز، اسپانیا قصد خود را برای پیوستن به این پرونده اعلام کرد. با اعلام اسپانیا تاکنون سیزده کشور به طور رسمی علیه نسل کشی رژیم اسرائیل در غزه اقدام کرده اند.

دیوان بین المللی دادگستری واقع در شهر لاهه هلند پیش تر با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.
 

ارسال نظر: