X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 04 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 32
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 05 تیر,1403 | 06:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 04 تیر,1403 | 03:56 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 06 تیر,1403 | 08:21 ق.ظ

نهاد حقوق بشری: 75 درصد از زمین‌های کشاورزی غزه غیر قابل استفاده شده است

  • نهاد حقوق بشری: 75 درصد از زمین‌های کشاورزی غزه غیر قابل استفاده شده است
یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد که 75 درصد از زمین‌های کشاورزی غزه غیر قابل استفاده شده است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، یک موسسه حقوقی بین المللی روز دوشنبه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی 75 درصد از زمین های کشاورزی نوار غزه را یا با جدا کردن آنها به منظور مقدمه چینی برای الحاق غیرقانونی شان به منطقه حائل و یا تخریب و شخم زدن شان غیر قابل استفاده کرده است.

دیده بان حقوق بشر اروپایی مدیترانه ای اعلام کرد که این تجاوزات منجر به نابودی سبد غذایی ساکنان غزه؛ اعم از سبزیجات، میوه جات و گوشت ها شده است و علاوه بر این، با ممانعت از واردات مواد غذایی و کمک های بشردوستانه در راستای تشدید گرسنگی در غزه و استفاده از این مساله به عنوان یک حربه در راستای جنگ نسل کشی بی وقفه 9 ماهه علیه ساکنان غزه، تمامی عوامل تولید مواد غذایی محلی را هم نابود کرده است.

این سازمان حقوق بشری بین المللی ادامه داد که ارتش صهیونیستی از آغاز حملات نظامی خود علیه نوار غزه در تاریخ 7 اکتبر 2023، به شکل هدفمندی اقدام به تخریب گسترده زمین های کشاورزی، مرغداری ها و دامداری ها کرده است که هدف از این اقدامات مکرر و هدفمند، به گرسنگی کشاندن ساکنان غزه و محروم کردن آنها از سبد غذایی شان؛ اعم از سبزی و میوه جات و گوشت سفید و قرمز است .

طبق گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رژیم صهیونیستی با این کار سعی دارد نجات فلسطینی ها از این وضعیت را منوط به تصمیماتی مانند واردات یا عدم واردات کمک های بشردوستانه کند.

در همین راستا، 4 کودک فلسطینی دیگر در شمال نوار غزه طی روزهای اخیر در نتیجه گرسنگی و سوء تغذیه جان خود را از دست دادند.

نظامیان ارتش صهیونیستی تمامی زمین های کشاورزی را در طول موانع امنیتی که شرق و شمال نوار غزه را از هم جدا می کند، تا عمق نزدیک به 2 کیلومتر تخریب کرده و شخم زده است که این به معنای غیر قابل استفاده شدن نزدیک به 96 کیلومتر مربع از زمین های این منطقه است.

این رژیم همچنین نزدیک به 3 کیلومتر مربع از زمین های این منطقه را با احداث جاده و منطقه حائل که شهر غزه را از وسط از محور نتساریم جدا می کند، غیر قابل استفاده کرده است که این اراضی 27.5 درصد از مساحت باریکه غزه را شامل می شود.

ارسال نظر: