X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 03 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 42
تاریخ ثبت : یکشنبه, 03 تیر,1403 | 07:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 03 تیر,1403 | 12:32 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 09 تیر,1403 | 08:12 ق.ظ

غریب آبادی: جنایت های آمریکا علیه مردم ایران و سایر کشورها نباید فراموش شود/ دبیرخانه دائمی افشای حقوق بشر آمریکایی تشکیل می‌شود

  • غریب آبادی: جنایت های آمریکا علیه مردم ایران و سایر کشورها نباید فراموش شود/ دبیرخانه دائمی افشای حقوق بشر آمریکایی تشکیل می‌شود

نشست خبری بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی امروز یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳، با حضور دبیر ستاد حقوق بشر و رئیس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور جمعی از خبرنگاران در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد‌.


 

به گزارش مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، کاظم غریب آبادی، در این نشست با اشاره به اینکه آمریکا در پیشانی نقض حقوق بشر مردم خود و مردم سایر کشورهای دیگر قرار دارد و حجم جنایت‌هایی که آمریکا انجام داده بی سابقه است، اظهار داشت: میلیون‌ها نفر انسان بی‌گناه در اثر مداخله آمریکا کشته شده‌اند و حقوق زنان و رنگین پوستان در آمریکا در حال نقض است. در حالی که آمریکا ادعا می‌کند که مظهر دموکراسی و مردم‌سالاری است، اما اقدامات ضد مردم‌سالاری در این کشور بسیار برجسته است.

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: نمونه اخیر اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا در رابطه با رفتارهای ضد انسانی علیه دانشجویان در این کشور توسط پلیس آمریکا بود. ما نباید جنایات آمریکا را فراموش کنیم. حمایت از گروه های تروریستی و تداوم تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران توسط آمریکا همچنان ادامه دارد.

وی شعار امسال هفته حقوق بشر آمریکایی را «غزه مظهر کارنامه سیاه حقوق بشری آمریکا»، عنوان کرد و گفت: برنامه های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی را از ۶ تیر ماه باگرامی داشت شهدای هفتم تیر آغاز می‌شود. قطعا مهمترین موضوع روز، توجه به بحث غزه و بازخوانی روایت حقیقی از حمایت های بی دریغ آمریکا از رژیم صهیونیستی و جنایت های بی شماری است که این رژیم جنایتکار علیه ملت مظلوم فلسطین مرتکب شده است.

بنا به گفته دبیر ستاد حقوق بشر موضوع غزه و جنایت‌های رژیم صهیونیستی همچنان باید در صدر برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی قرار داشته باشد.

رژیم آمریکا حامی و همدست جنایت های ارتکابی از سوی رژیم صهیونیستی درغزه است

غریب آبادی تاکید کرد: رژیم آمریکا به‌طور مستقیم در این جنایت‌ها دخیل است، زیرا آمریکا از رژیم صهیونیستی به‌طور کامل و در ابعاد مختلف در ارتکاب این جنایت‌ها حمایت کرده است. آمریکا در ابعاد مالی، پشتیبانی، سیاسی، امنیتی، نظامی، دیپلماتیک و بین‌المللی کاملا در کنار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

غریب آبادی در ادامه بیان کرد: از مضامین مهم این حوزه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر وشهدای ترور (قریب به 17هزار شهید ترور در کشور) ، شهدای قربانی جنایت شیمیایی و میکروبی و قربانیان سقوط هواپیمای مسافربری در آب‌های نیلگون خلیج فارس می باشد که از طریق برگزاری مراسم در تمامی مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها پیگیری و در قالب سرفصل های متنوع و به ویژه برگزاری نشست‌های تبیینی و روشنگرانه و بصیرت افزایی در خصوص ماهیت اصلی ناقضان حقوق بشر، این موارد پیگیری و طرح خواهد شد.

رییس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در ادامه تصریح کرد: مردم باید ببینند کشوری که ادعا دارد هدفش دفاع از حقوق بشر است، چه میزان اقدامات ضد حقوق بشری را انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه مبانی حقوق بشری غربی به هیچ وجه برای ما پذیرفته نیست، عنوان کرد: غربی‌ها تلاش دارند سبک زندگی خود را بر سایر کشورها تحمیل کنند و بر همین اساس اولویت‌ها، هنجارها و استانداردهایی را در زمینه حقوق بشری به سایر کشورها معرفی می‌کنند، اما این سبک زندگی و تحمیل حقوق بشر غربی مورد قبول ایران و کشورهای جهان نیست. ما نمی‌توانیم این مبانی را به عنوان مبانی مشترک و استانداردهای واحد در زمینه حقوق بشر بپذیریم.

ویژه برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به سرفصل برنامه های شاخص ستاد درخصوص افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر و پاسداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ شهید حادثه هفتم تیر مصادف با چهلمین روز شهدای خدمت و مراسم شکرانه سلامتی مقام معظم رهبری و حادثه ترور ایشان در مساجد شاخص کشور چهارشنبه ۶ تیرماه، مراسم عطر افشانی و گلریزان مزار شهدای هفتم تیر و مراسم چهلمین روز شهادت شهید جمهور در تهران و در مصلی امام خمینی ره با حضور اقشار مختلف مردم و مراسم بزرگداشت شهید آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب روز پنج شنبه ۷ تیر، برگزار می شود.

وی افزود: مراسم دعای ندبه در بهشت زهرا (س) نیز روز جمعه ۸ تیر، میزگرد تخصصی آمریکا به علاوه ۳ در تهران و محل ستاد حقوق بشر روز شنبه ۹ تیر، نشست بازخوانی حقوق بشر آمریکایی با مشارکت دانشگاه آزاد و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز یکشنبه ۱۰ تیرماه، مراسم گلباران محل حادثه هواپیمایی مسافربری ایرباس در بندر عباس توسط موشک ناو آمریکایی، مراسم تجلیل از شهدا و جانبازان شیمیایی و میکروبی بمباران شیمیایی سردشت ومراسم چهلمین روز شهادت شهید جمهور و همراهان شهید در مشهد الرضا روز سه شنبه ۱۲ تیرماه برگزار خواهد شد.

غریب آبادی ادامه داد: برگزاری ۳۰۰ همایش و نشست های بصیرت افزایی با نگاه جهاد تبیین در زمینه شناخت ماهیت و چگونگی پیدایش گروهای تروریستی توسط رده های بسیج ، برگزاری سلسله نشست های تبیین و معرفی ابعاد حقوق بشر در سطح ادارات، اجرای نمایش‌های ضد استکباری در پایگاه‌ها و مساجد سراسرکشور، برگزاری پویش وصیتنامه خوانی شهدا در باب چرایی دشمنی با آمریکا درفضای مجازی، برگزاری مراسم تجلیل و تکریم هفده هزار شهدای ترور در اقصی نقاط کشور، برگزاری نمایشگاه پوستر وعکس نوشته از شهید آیت الله دکتر بهشتی و همچنین از جنایات استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار علیه بشریت تحت پوشش دفاع از حقوق بشر، برگزاری مسابقات فرهنگی ،هنری وادبی متعدد همچون ،کاریکاتور، عکس و... با موضوع هفته بازخوانی حقوق بشرآمریکایی از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته برگزار خواهد شد.

تاکیدات رهبر انقلاب در مقوله حقوق بشر چراغ راه ما است

دبیر ستاد حقوق بشر رسانه را بخش مهمی از آگاهی بخشی به افکار عمومی دانست و گفت: بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان فرصت به‌کارگیری انواع ابزار ها و تولیدات فرهنگی و هنری و ادبی نظیر ویژه نامه، نشریه، بروشور، پیامک‌ها، شعر و قطعه ادبی در جهت معرفی شهدای هفتم تیر، شهدای ترور و مظلومیت قربانیان سلاح های شیمیایی و میکروبی توسط دولت شیطانی آمریکا، از مهمترین اقدامات اطلاع رسانی در معرفی جنایت های رژیم آمریکا علیه مردم مظلوم کشورمان است .

وی در ادامه این نشست به پاسخ های مطروحه از سوی خبرنگاران پاسخ داد.

غریب آبادی در پاسخ به سوال خبرنگار میزان درباره دیدار روزگذشته مسئولان قضایی با رهبر انقلاب و نکاتی که در این دیدار مطرح شد، بیان کرد: فرمایشات معظم له در حوزه حقوق بشر، بسیار کلیدی است. تاکیدات مقام معظم رهبری چراغ راهنمای ما در مقوله حقوق بشر است. مقام معظم رهبری در حوزه حقوق بشر نقدهای جدی بر حقوق بشر غربی وارد کردند و ایشان تاکید دارند مبانی حقوق بشر غربی نباید مورد استناد قرار گیرد. غرب و مبانی حقوق بشر آن نتوانسته مانع جنایات رژیم صهیونیستی شود و همه کشورهای غربی خود گرفتار نقض جدی حقوق بشر هستند. مقام معظم رهبری همواره تاکید بر ترویج و تبیین حقوق بشر اسلامی و حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان دارند و همه باید بر همین مبنا حرکت کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در خصوص تروریست خواندن سپاه توسط دولت کانادا، گفت: سپاه بخشی از نیروهای مسلح رسمی جمهوری اسلامی است و اقدام کانادا برخلاف اصول حقوق بین الملل است. سپاه یک نیروی نظامی است که حافظ امنیت ملی و مرزهای ما و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است و نقش بسیار کلیدی در سرکوب تروریست‌ها در منطقه ایفا کرده است. اگر می‌بینیم کشورهای منطقه در امنیت هستند و گروهک تروریستی داعش مهار شد، مدیون و مرهون اقدامات بخش‌هایی از سپاه و بویژه مرهون خون شهدا به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی است.

اقدام کانادا درباره سپاه پاسداران یک اقدام کاملا سیاسی است

دبیر ستاد حقوق بشر افزود: کانادا کشوری است که بیشترین اقدام ضد حقوق بشری را بعد از آمریکا علیه ایران انجام داده است. ایران هیچ نمایندگی در کانادا ندارد و حجم وسیعی از ایرانیان در این کشور از خدمات کنسولی محروم هستند. ایرانیان برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری چگونه باید رای را به صندوق بیاندازند؟ آیا این اقدام کانادا اقدام ضدحقوق بشری نیست؟ کانادا کشوری است که هم از گروهک‌های تروریستی حمایت کرده و هم علیه مردم خود اقدامات ضدحقوق بشری انجام داده است و می‌بینیم هر چند وقت یکبار جنایات ضد بشری علیه مردمان بومی خود افشا می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: اقدام کانادا یک اقدام کاملا سیاسی است. ما این اقدام را محکوم‌ می کنیم و اقدام کانادا خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی و گروهک های تروریستی است.

دبیرخانه دائمی افشای حقوق بشر آمریکایی در سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می شود

غریب آبادی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانا درباره برگزاری برنامه‌های مشابه برای افشاگری حقوق بشر آمریکایی در کشورهای جبهه مقاومت، گفت: یکی از مصوبات جلسه قبل ما با اعضای ستاد این بود که دبیرخانه دائمی این هفته در شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل شود. با تشکیل این دبیرخانه در طول سال نهادهای مردمی و گروه های داوطلبانه مردمی در این زمینه فعال خواهند بود.

وی افزود: دراین رابطه ظرفیت های خارج از کشور نیز به کار گرفته شده است که بخشی از آنها استفاده از ظرفیت سفارتخانه ها و بخشی استفاده از ظرفیت های مردمی در خارج از کشور برای افشاگری حقوق بشر آمریکایی است.

رییس ستاد مرکزی هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در پایان یادآور شد: نقش رسانه ها برای افزایش آگاهی عمومی بسیار کلیدی است. هفته افشای حقوق بشر آمریکایی مصادف شده با هفته قوه قضائیه و انتخابات پیش‌رو. همه ما باید به اندازه سهم خود در افشای حقوق بشر آمریکایی کوشا باشیم و نقش خود را ایفا کنیم. رژیمی که مدعی حقوق بشر است، مرتکب جنایت های متعددی شده و باید رسوا شود.


 

فایل های پیوستی
ارسال نظر: