X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 03 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 42
تاریخ ثبت : یکشنبه, 03 تیر,1403 | 03:14 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 03 تیر,1403 | 02:07 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 04 تیر,1403 | 09:12 ق.ظ

گزارش هلال احمر از فلسطین از شبح قحطی و مرگ بر سر مردم غزه/ هشدار درباره سوء تغذیه شدید کودکان

  • گزارش هلال احمر از فلسطین از شبح قحطی و مرگ بر سر مردم غزه/ هشدار درباره سوء تغذیه شدید کودکان

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شبح قحطی و مرگ مجددا بر نوار غزه سایه افکنده است و هزاران نفر از مردم و کودکان بی گناه در غزه با سوء تغذیه شدید مواجه اند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، هلال احمر فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سایه کمبود تجهیزات پزشکی در این باریکه کارکنان ما را هدف قرار می‌دهد.
 

بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، هلال احمر در بیانیه‌‌ای خواستار آتش‌بس فوری در غزه و تامین امنیت تیم‌های پزشکی و امدادی در این باریکه شد.
 

در این بیانیه آمده است: اگر کمک‌های بشردوستانه به شمال نوار غزه ارسال نشود، خطر قحطی مجددا این منطقه را تهدید خواهد کرد. شبح قحطی  و مرگ مجددا بر نوار غزه سایه افکنده و این مسئله موجب تشدید بحران انسانی در این باریکه خواهد شد.
 

هلال احمر تصریح کرد: تلاش‌هایی بی وقفه برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به بازگشایی گذرگاه رفح یا ایجاد یک کریدور بشردوستانه دیگر در جریان است.

دفتر رسانه ای دولتی در غزه نیز پیش از این گزارش داده بود به دلیل اعمال سیاست ایجاد قطحی از سوی رژیم اسرائیل و کمبود مواد غذایی و مکمل های غذایی، بیش از سه هزار و ۵۰۰ کودک در این باریکه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر 2023 در کنار تجاوزات نظامی بی وقفه خود، با محاصره غزه و جلوگیری از ارسال کمک های بشردوستانه و مواد غذایی به این بخش، اوضاع این منطقه را فاجعه بار تر کرده است.
 

پیشتر منابع فلسطینی اعلام کرده بودند که شماری از نوزادان و کودکان فلسطینی در شمال نوار غزه بر اثر سوء تغذیه و کم آبی به شهادت رسیدند.
 

«کاترین راسل» مدیر اجرایی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز با بیان اینکه بسیاری از کودکان در غزه دچار سوء تغذیه حاد هستند، تاکید کرده بود که کودکان فلسطینی در غزه در آستانه مرگ هستند.




 

برچسب ها: کودکان, قحطی, غزه
ارسال نظر: