X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 01 تیر 1403
تعداد بازدید خبر : 34
تاریخ ثبت : جمعه, 01 تیر,1403 | 11:39 ق.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 01 تیر,1403 | 08:22 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 02 تیر,1403 | 07:45 ق.ظ

هشدار کارشناسان سازمان ملل به شرکت‌ها درباره فروش سلاح به رژیم اسرائیل

  • هشدار کارشناسان سازمان ملل به شرکت‌ها درباره فروش سلاح به رژیم اسرائیل
گروهی از کارشناسان سازمان ملل به تولیدکنندگان اسلحه و مهمات نسبت به مشارکت در انتقال تسلیحات به رژیم صهیونیستی هشدار دادند و اعلام کردند: شرکت‌های ارسال کننده سلاح به اسرائیل همدست جنایات جنگی هستند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گروهی از کارشناسان سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای به شرکت‌ها و کشورهایی که به رژیم صهیونیستی سلاح و مهمات می‌فروشند، هشدار دادند.

این کارشناسان تاکید کردند: کشورهای ارسال کننده سلاح به رژیم اسرائیل، در نقض حقوق بشر و قوانین بین‌المللی همدست این رژیم محسوب می‌شوند.

بر اساس گزارش روبترز، ۳۰ نفر از کارشناسان سازمان ملل که چندین نفر از آنها گزارشگر ویژه سازمان ملل هستند در این بیانیه از این شرکت‌ها و دولت‌ها خواسته‌اند انتقال کمک‌های تسلیحاتی به اسرائیل را متوقف کنند.

کارشناسان همچنین در این بیانیه تأکید کرده‌اند صدور حکم از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری در ماه گذشته برای متوقف کردن عملیات نظامی اسرائیل در رفح، اتهام نسل‌کشی در غزه و رفح ، برای شرکت‌های فروشنده سلاح به این رژیم را افزایش می‌دهد.

حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز پیش‌تر اعلام کرد که نیروهای صهیونیست ممکن است مکررا قوانین جنگ را نقض کرده باشند و بین غیرنظامیان و نظامیان در غزه تمایز قائل نشده باشند.



ارسال نظر: