X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 33
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 29 خرداد,1403 | 02:26 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 29 خرداد,1403 | 01:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 30 خرداد,1403 | 09:06 ق.ظ

هشدار کمیسر عالی حقوق بشر درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه

  • هشدار کمیسر عالی حقوق بشر درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل هشدار داد که وضعیت حقوق بشر در کرانه باختری، از جمله بیت‌المقدس شرقی، به شدت رو به وخامت است و هم‌زمان «مرگ و رنجی جانسوز» در غزه رخ داده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد با اشاره به وخامت اوضاع در کرانه باختری گفت:از۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۵ ژوئن ۲۰۲۴، ۵۲۸ فلسطینی از جمله ۱۳۳ کودک، توسط نظامیان یا شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری کشته‌شده‌اند که در مواردی کشتار غیرقانونی بسیار نگران کننده است.

بر اساس گزارش الجزیره، ولکر ترک در افتتاحیه جلسه حقوق بشر سازمان ملل گفت: تلفات غیرنظامیان به دلیل درگیری های مسلحانه در سراسر جهان در سال گذشته ۷۲ درصد افزایش یافته است. افزایش شمار تلفات زن و کودک بسیار نگران کننده است.این افزایش قابل توجه وخامت اوضاع از لحاظ ایمنی غیرنظامی و تأثیر درگیری های مسلحانه بر جمعیت های غیررزمی در سطح جهان را نشان می دهد.

این مقام عالی سازمان ملل در ادامه گفت: حملات هوایی اسرائیل به غزه موجب بروز مشکلات انسانی بزرگی شده و شرایط در کرانه باختری و قدس شرقی هم به شکلی گسترده روبه وخامت است.

وی همچنین عنوان کرد: این وضعیت باید پایان یابد. هزاران خانواده پناه گرفته در دیرالبلح در شرایط فاقد بهداشت و با دسترسی به تنها ۰.۷ لیتر آب برای هر نفر در روز زندگی می‌کنند.




ارسال نظر: