X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 40
تاریخ ثبت : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 06:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 05:48 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 30 خرداد,1403 | 09:52 ق.ظ

انتظاری: بازداشت بشیر بی‌آزار به دلیل حمایت از فلسطین آبروی کشور فرانسه را برد

  • انتظاری: بازداشت بشیر بی‌آزار به دلیل حمایت از فلسطین آبروی کشور فرانسه را برد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بازداشت بشیر بی‌آزار فقط به دلیل حمایت از مردم فلسطین، آبروی کشور فرانسه را می‌برد و نظام اندیشه غرب را بی‌اعتبار می‌کند.
 

مصطفی انتظاری کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر, در خصوص بازداشت بشیر بی‌آزار، شهروند ایرانی به دلیل حمایت از مردم فلسطین گفت: پس از جنگ غزه، کشورهای غربی که مدعی آزادی بیان و آزادی رسانه بودند، به طور آشکارا شعارهای قبلی خود را نقض کردند. این کشورها که همواره سایر کشورها را به دلیل نقض حقوق بشر، نقض آزادی بیان و رسانه حکوم می‌کردند اما پس از جنگ غزه، سرکوب شدیدی را بر اندیشه‌های مخالف وارد کردند.

وی افزود: در حال حاضر افکار عمومی به خوبی می‌تواند این واقعیت را ببیند کشورهای غربی اساساً کوچکترین اهمیتی به آزادی اندیشه و آزادی بیان نمی‌دهند که نمونه این مسئله را می‌توانیم در بازداشت بشیر بی‌آزار شهروند ایرانی حامی فلسطین ببینیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: این شهروند ایرانی صرفاً به دلیل اینکه موضع متفاوتی از اندیشه‌های غربی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی گرفته است، بازداشت و مورد محدودیت قرار گرفته است.

انتظاری با بیان اینکه نمونه نقض آزادی بیان و اندیشه از سوی کشورهای غربی از جمله فرانسه را فقط در بازداشت بشیر بی‌آزار ندیدیم، عنوان کرد: این کشورها بارها تجمعاتی را که علیه رژیم صهیونیستی برگزار شده است را سرکوب کرده‌اند، تعدادی از دانشجویان را به سبب حمایت از این رژیم اخراج کردند و اساساً هیچگونه انعطافی در قبال این موضوع ندارند و به نوعی خودشان را به طور کامل در اختیار لابی صهیونیستی قرار داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بازداشت بشیر بی‌آزار فقط به دلیل حمایت از مردم فلسطین آبروی کشور فرانسه را می‌برد و نظام اندیشه غرب را بی‌اعتبار می‌کند، تصریح کرد: امروز افکار عمومی جهان می‌بینند این افکار و شعارها تا چه حد ابزاری و غیر قابل باور است و همچنین اروپا را به عنوان یک مستعمره در برابر لابی صهیونیست‌ها قرار می‌دهد. بنابراین با اینگونه اقدامات از سوی کشورهای غربی، حتی استقلال سیاسی اروپا به خطر می‌‌افتد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم اروپا مانع از این شوند که این رسوایی‌ها ادامه پیدا کند و دولت‌های ضعیف غربی همچنان به سرکوب اندیشه‌ها ادامه دهند و هیچ احترامی برای آن ارزش‌ها و تجربیاتی که به لحاظ تاریخی ادعایش را داشتند باقی نگذارد.
 

ارسال نظر: