X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 25 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 35
تاریخ ثبت : جمعه, 25 خرداد,1403 | 04:27 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 25 خرداد,1403 | 11:05 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 26 خرداد,1403 | 07:34 ق.ظ

۳ هزار کودک در غزه بر اثر سوءتغذیه در معرض خطر مرگ قرار دارند

  • ۳ هزار کودک در غزه بر اثر سوءتغذیه در معرض خطر مرگ قرار دارند
تحمیل گرسنگی و متعاقب آن سوءتغذیه یکی از سلاح‌های اصلی رژیم صهیونیستی جنایتکار علیه کودکان غزه است که ۳ هزار کودک را در معرض خطر مرگ قرار داده است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، رئیس بیمارستان کمال عدوان واقع در بیت لاهیا در شمال نوار غزه با اشاره به سوء تغذیه شدید در میان بیش از ۲۰۰ هزار کودک در نوار غزه، گفت: در شمال نوار غزه هیچ ماده غذایی غیر از آرد وجود ندارد.

وی افزود: شمال نوار غزه با یک فاجعه انسانی روبه رو است و شبح قحطی و گرسنگی در افق خودنمایی می‌کند. ما نیازمند کمک از همه نهاد‌ها و موسسات بین المللی هستیم، خطر قحطی و گرسنگی را در غزه جدی بگیرید.

در همین حال، «تدروس ادهانوم قبریسوس» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در یک کنفرانس خبری که در شبکه اجتماعی ایکس انجام شد؛ عنوان کرد که طبق آخرین آمار این سازمان، تاکنون 32 کودک در غزه بر اثر سوءتغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

وی بیان کرد: 28 تن از این کودکان زیر پنج سال داشتند و گرسنگی در غزه به خصوص در میان کودکان افزایش یافته و ساکنان این باریکه از شرایطی که به گرسنگی دسته‌جمعی نزدیک شده، رنج می‌برند.

ادهانوم در خصوص کرانه باختری نیز گفت: از زمان آغاز جنگ غزه، 480 مورد حمله به مراکز درمانی در کرانه باختری ثبت شده که منجر به شهادت 16 نفر و زخمی شدن 95 نفر شده است؛ متاسفانه شهرک‌سازی رژیم اسرائیل در کرانه باختری نیز مانع دسترسی فلسطینی‌ها به خدمات درمانی و بهداشتی می‌شود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با استقبال از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر آتش بس کامل و فوری در غزه، گفت: صلح بهترین دارو برای درمان درگیری فلسطین و اسرائیل در نوار غزه و کرانه باختری است. از همه طرف‌ها می‌خواهم تا برای اجرای فوری قطعنامه آتش‌بس در غزه و پایان دائمی رنج میلیون‌ها نفر در نوار غزه، اقدامات لازم را انجام دهند.

صندوق کودکان ملل متحد یونیسف نیز اعلام کرد که بیش از سه هزار کودک در غزه به دلیل گرسنگی در معرض خطر مرگ قرار دارند و به دلیل حمله اسرائیل به رفح، امکان دسترسی به تجهیزات و لوازم درمانی لازم را ندارند.

ارسال نظر: