X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 23 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 52
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 23 خرداد,1403 | 09:44 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 23 خرداد,1403 | 08:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 23 خرداد,1403 | 09:45 ق.ظ

کمیسر عالی حقوق بشر: کشتار غیرنظامیان در حمله اسرائیل به «النصیرات» می‌تواند جنایت جنگی باشد

  • کمیسر عالی حقوق بشر: کشتار غیرنظامیان در حمله اسرائیل به «النصیرات» می‌تواند جنایت جنگی باشد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از پیامدهای حملات رژیم اسرائیل به النصیرات، گفت: کشتار غیرنظامیان در حمله اسرائیل به النصیرات می تواند جنایت جنگی باشد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «جرمی لارنس»، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل گفت: «عمیقاً از پیامدهای عملیات نیروهای (رژیم) اسرائیلی در نصیرات در روز شنبه بر غیرنظامیان شوکه شدیم. بنا بر گزارش‌ها، صدها فلسطینی که بسیاری از آنها غیرنظامی بودند، کشته و زخمی شدند. نحوه انجام این حمله در چنین منطقه پرجمعیتی به طور جدی این سوال را مطرح می‌کند که آیا اصول تمایز، تناسب و احتیاط -همانطور که در قوانین جنگ تعیین شده- توسط نیروهای اسرائیلی رعایت شده است یا خیر؟»
 

وی با بیان این که چنین اقدامی می‌تواند مصداق جنایت جنگی باشد، افزود: «ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر، از قطعنامه 2735 شورای امنیت که خواستار «آتش بس کامل و جامع»، آزادی گروگان ها، بازگرداندن اجساد گروگان های فوت شده و تبادل اسراست، استقبال می کند. اولویت فوری باید تضمین جریان کامل و بدون محدودیت کمک های بشردوستانه به جمعیت مستاصل غزه باشد.»
 

دفتر کمیساریای عالی از همه طرف‌ها و همچنین دولت‌های ثالث، به‌ویژه کشورهایی که بر طرف‌های درگیر نفوذ دارند، خواست تا تلاش‌هایشان را معطوف به آن کنند که اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها بتوانند به طور کامل از همه حقوق بشر برخوردار شوند و در کنار هم در آرامش زندگی کنند.»


 

ارسال نظر: