X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 31
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 22 خرداد,1403 | 01:44 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 22 خرداد,1403 | 01:40 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 22 خرداد,1403 | 01:44 ب.ظ

سازمان ملل: طرح اعزام پناهجویان از انگلیس به رواندا هنوز نامناسب است

  • سازمان ملل: طرح اعزام پناهجویان از انگلیس به رواندا هنوز نامناسب است
سازمان ملل که طرح اعزام پناهجویان از انگلیس به رواندا را در دیوان عالی این کشور به چالش کشیده، اعلام کرد که این طرح به رغم اقدامات اخیر دولت هنوز برای مدیریت مشکل پناهجویی نامناسب است.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دفتر امور پناهجویی سازمان ملل که طرح اعزام پناهجویان از انگلیس به رواندا را در دیوان عالی این کشور به چالش کشیده، اعلام کرد که این طرح به رغم اقدامات اخیر دولت هنوز برای مدیریت مشکل پناهجویی نامناسب است.

به گزارش رویترز، وکلای این نهاد سازمان ملل در دادگاه استدلال کردند که پناهجویان در کشور رواندا، در شرق آفریقا، با احتمال اخراج اجباری به کشورهایی روبرو می‌شوند که در آنجا جانشان به خطر می‌افتد.

لاورا دوبینسکی، وکیل دفتر امور پناهجویی سازمان ملل، گفت که شواهدی در اثبات اخراج اجباری پناهجویان از رواندا حتی در سال جاری میلادی جمع‌آوری و مستند شده است.

او افزود که هفتم دسامبر سال گذشته، درست در همان روزی که ریشی سوناک لایحه جدید اعزام پناهجویان را به پارلمان تسلیم کرد، مقامات دفتر امور پناهجویی سازمان ملل در ملاقات با مقامات بریتانیایی در شهر کیگالی، پایتخت رواندا، به آن‌ها گفتند که در سال ۲۰۲۳ دست کم هفت مورد از قتل، شکنجه یا اخراج اجباری پناهجویان از این کشور ثبت شده که ممکن است به شکنجه یا مرگ آن‌ها منجر شود.

شواهدی که دفتر امور پناهجویی سازمان ملل به دیوان عالی بریتانیا ارائه داده بود، در دادرسی سال گذشته یکی از استدلال‌های مهم عالی‌ترین مرجع قضایی این کشور برای غیرقانونی اعلام کردن این طرح بود.

وزارت کشور بریتانیا هفته گذشته خبر داد که اولین هواپیمای حامل تعدادی از پناهجویان روز ۲۴ ژوئیه به رواندا پرواز می‌کند. ولی با توجه به برگزاری انتخابات سراسری زودرس در بریتانیا قبل از آن تاریخ این تصمیم ممکن است مورد بازبینی قرار بگیرد.

حزب کارگر، حزب مخالف دولت فعلی که در نظرسنجی‌ها حدود ۲۰ امتیاز از حزب محافظه کار جلوتر است، اعلام کرده که در صورت پیروزی طرح اعزام پناهجویان به رواندا را کاملاً لغو خواهد کرد.
برچسب ها:
ارسال نظر: