X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 21 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 27
تاریخ ثبت : دوشنبه, 21 خرداد,1403 | 11:20 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 21 خرداد,1403 | 10:12 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 21 خرداد,1403 | 11:21 ق.ظ

آژانس زنان سازمان ملل: شرایط اولیه بقای زنان فلسطینی همچنان رو به وخامت می‌رود

  • آژانس زنان سازمان ملل: شرایط اولیه بقای زنان فلسطینی همچنان رو به وخامت می‌رود

داده‌های جدید آژانس زنان سازمان ملل که در آوریل 2024 جمع آوری شد، نشان می‌دهد شرایط اولیه بقای زنان فلسطینی همچنان رو به وخامت می‌رود و بر اساس گزارش جدید، 80 درصد از زنان غزه برای زنده ماندن به کمک‌های غذایی وابسته هستند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، آژانس زنان سازمان ملل در گزارش جدیدی که در وب سایت خود منتشر کرده می‌نویسد: آخرین هشدار جنسیتی زنان سازمان ملل در مورد جنگ در غزه چالش‌های سرسام‌آوری را آشکار می‌کند که سازمان‌های تحت رهبری زنان فلسطینی با آن روبرو هستند و تعهد تزلزل ناپذیر آنها برای نجات جان‌ها را برجسته می‌کند و خواهان سرمایه‌گذاری فوری و هماهنگ در عملیات‌های میدانی‌اشان است. سازمان‌های تحت رهبری زنان در برخی از خطرناک‌ترین و چالش برانگیزترین مناطق غزه و کرانه باختری فعالیت می‌کنند.
 

آژانس زنان سازمان ملل طی هشت ماه حمله رژیم اسرائیل به غزه، مجموعه‌ای از هشدارها را منتشر کرده که نشان می‌دهد چگونه زندگی زنان و دختران (فلسطینی) در بخش‌های مختلف از امنیت غذایی گرفته تا سرپناه، بهداشت و ایمنی بدتر شده است. داده‌های جدید زنان سازمان ملل که در آوریل 2024 جمع آوری شد، نشان می‌دهد شرایط اولیه بقای زنان فلسطینی همچنان رو به وخامت می‌رود؛ به طوری که طبق گزارش‌ها، بیش از 80 درصد از زنان غزه به کمک‌های غذایی محتاجند و 83.5 درصد می‌گویند کمک‌هایی که دریافت می‌کنند، پاسخگوی نیازهای اساسی خانواده‌اشان نیست.
 

آژانس زنان سازمان ملل در چهارمین گزارش هشدار خود، بر کار سازمان‌های تحت رهبری زنان (WLO) متمرکز شده و ارزیابی خود از 25 سازمان تحت رهبری زنان فلسطینی را که در غزه و کرانه باختری فعالیت می‌کنند، شرح می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که این سازمان‌ها با وجود وضعیت وخیم (غزه)، در خط مقدم واکنش بشردوستانه قرار دارند. این 25 سازمان، شبکه‌ای متشکل از 1575 کارمند را در سراسر غزه و کرانه باختری دارند و دفاتر 89 درصد از سازمان‌های مورد بررسی، که به عنوان مراکز عملیاتی عمل می‌کنند و برای ارائه کمک و هماهنگی حیاتی هستند، در جریان جنگ آسیب دیده و 35 درصد از آنها با تخریب کامل مواجه شده‌اند.

 

بر اساس این گزارش، سازمان‌های تحت رهبری زنان به جوامع خود به طور مشهودی متعهد هستند؛ در این راستا، 88 درصد به سمت کمک‌های اضطراری گرایش پیدا کرده و خدمات ضروری مانند توزیع کالاهای غیرغذایی (64 درصد)، توزیع اقلام غذایی (56 درصد)، کمک نقدی (48 درصد)، و خدمات حمایتی، از جمله حمایت روانی اجتماعی ارائه می‌دهند. 56 درصد از سازمان‌های تحت رهبری زنان از کاهش بودجه خبر داده و 88 درصد با مشکلات مالی اساسی مواجه هستند که توانایی آنها را برای ارائه خدمات حیاتی با مشکل مواجه می‌کند.
 

به گفته زنان سازمان ملل متحد، کار سازمان‌های تحت رهبری زنان در غزه و کرانه باختری هم در مورد بقای زنان و دختران است و هم در مورد حفظ امید، عزت و امکان آینده‌ای بهتر برای کسانی که به آنها خدمت می‌کنند. «سیما باهوس»، مدیر اجرایی زنان سازمان ملل، می‌گوید: «سرمایه‌گذاری روی تاب‌آوری روانی آنها بسیار اهمیت دارد.»
 

آژانس زنان سازمان ملل متحد و سازمان‌های تحت رهبری زنان، با به رسمیت شناختن نقش محوری خود در بحران‌ها و بهبودی، از جامعه بین‌المللی و ذینفعان می‌خواهند تا اقدامات قاطعانه ذیل انجام دهند:

  • به صورت فعالانه سازمان‌های تحت رهبری زنان را از نظر مالی تامین کنند چرا که برای دسترسی به زنان و دختران نیازمند، حیاتی است.
  • از افزایش دسترسی بشردوستانه حمایت کنند تا این سازمان‌ها بتوانند پاسخ‌های نجات دهنده خود را گسترش دهند.


سازمان‌های تحت رهبری زنان را در تمام ساختارهای هماهنگی بشردوستانه جای دهند تا اطمینان حاصل شود پاسخ انسان دوستانه‌ای واقعی، موثر و فراگیر به دست می‌آید.

 

ارسال نظر: