X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 25
تاریخ ثبت : یکشنبه, 20 خرداد,1403 | 10:17 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 20 خرداد,1403 | 10:14 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 20 خرداد,1403 | 10:17 ق.ظ

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از تاخیر سازمان ملل در قراردادن رژیم صهیونیستی در لیست سیاه

  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از تاخیر سازمان ملل در قراردادن رژیم صهیونیستی در لیست سیاه

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد از اقدام دیرهنگام سازمان ملل در قرار دادن رسمی رژیم صهیونیستی در لیست رژیم‌های کودک‌کش این سازمان انتقاد کرد.



 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، از اقدام دیرهنگام سازمان ملل در قرار دادن رسمی رژیم صهیونیستی در لیست رژیم‌های کودک‌کش این سازمان انتقاد کرد.
 

وی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «نباید 15000 کودک کشته، بسیاری دیگر مثله و 20 هزار کودک یتیم می‌شدند تا اسراییل را در زمره کشورهایی قرار دهیم که مرتکب نقض فجیع قوانین بین‌المللی علیه کودکان می‌شوند.»
 

ارتش اسرائیل در حمله وحشیانه خود به غزه تاکنون بیش از ۱۵ هزار کودک فلسطینی را به شهادت رسانده که حدود ۴۰ درصد مجموع شهدای فلسطین را تشکیل می‌دهند. بر اساس آمارهای رسمی، با گذشت ۸ ماه از جنگ غزه، تاکنون بیش از ۳۶ هزار فلسطینی به شهادت رسیده و بالغ بر ۸۶ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند و حدود ۷۰ درصد از زیرساخت‌های غیرنظامی غزه شامل مدارس و منازل مسکونی و بیمارستان‌ها تخریب شده‌اند.
 

آلبانیز با بیان این که جنایات رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر شروع نشده، افزود: «بین سال‌های 2008 تا 2022،  بیش از 1434 کودک فلسطینی کشته و بیش از 32175 نفر مجروح شدند که عمدتاً توسط نیروهای اسرائیلی با استفاده از "زور بیش از حد" صورت گرفته است.»
 

روز جمعه، 18 خرداد، سفیر اسرائیل در سازمان ملل متحد خبر داد که دبیر کل سازمان ملل ارتش اسرائیل را در فهرست جهانی مجرمان مرتکب نقض حقوق کودکان قرار داده است. این فهرست در گزارش سازمان ملل متحد درباره کودکان و درگیری‌های مسلحانه جای می‌گیرد و قرار است در 14 ژوئن از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد به شورای امنیت ارائه شود.





 

ارسال نظر: