X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 20 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 32
تاریخ ثبت : یکشنبه, 20 خرداد,1403 | 10:07 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 20 خرداد,1403 | 09:52 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 20 خرداد,1403 | 01:11 ب.ظ

پزشکان بدون مرز: وضعیت مجروحان در بیمارستان های غزه اسفناک است/ تجهیزات کافی برای درمان زخمی ها نداریم

  • پزشکان بدون مرز: وضعیت مجروحان در بیمارستان های غزه اسفناک است/ تجهیزات کافی برای درمان زخمی ها نداریم

 سازمان پزشکان بدون مرز در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در اردوگاه النصیرات در غزه اعلام کرد که حمله خونین این رژیم به مناطق پرجمعیت در نوار غزه سیل گسترده زخمی‌ها را راهی بیمارستان‌ها کرده، در حالی که تجهیزات کافی برای درمان مجروحان وجود ندارد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «ساموئل جوهان»، هماهنگ‌کننده پزشکان بدون مرز در نوار غزه، شرایط بیمارستان‌های غزه و در رأس آن بیمارستان الاقصی و ناصر را، به دلیل حمله خونین رژیم صهیونیستی به اردوگاه النصیرات «کابوس وار» خواند.
 

وی گفت: «به دلیل بمباران مناطق پرجمعیت در غزه از سوی رژیم اسرائیل تلفات سنگینی به غیرنظامیان وارد شده است میزان مراجعات فراتر از توان کادر درمان برای ارائه خدمات به مجروحان به ویژه در زمان فقدان امکانات لازم در بیمارستان‌ها است.
 

جوهان با انتقاد از کشورهای غربی به دلیل سکوت در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی فلسطینیان، افزود: «چقدر باید مردان، زنان و کودکان در این جنگ به خاک و خون کشیده شوند تا رهبران جهان تصمیم بگیرند به این قتل عام پایان بخشند؟»
 

«کریس هوک»، یکی دیگر از اعضای تیم پزشکان بدون مرز در غزه نیز در توصیف شرایط گفت: «مسکن‌های بسیار کمی داریم. داروهایی مانند مورفین و کتامین را باید جیره‌بندی کنیم. بخش مراقبت‌های ویژه اکنون پر شده و هنوز بیماران بیشتری در راه هستند. حملات رژیم اسرائیل موجب شده که تلفات جمعی جدی رخ دهد.»
 

«کارین هاستر»، دیگر عضو تیم پزشکی پزشکان بدون مرز، نیز در این باره می‌نویسد: «هیچ چیز به هیچ وجه نمی‌تواند آنچه رخ داده را توجیه کند. بچه 3 ماهه، 7 ساله، 12 ساله، مرد 25 ساله، زن 78 همگی بر اثر جراحات وحشتناکی که داشتند، جان خود را از دست دادند. چرا جهان در سکوت نگاه می‌کند؟ چقدر باید این وحشت رخ دهد تا جهان در مقابل اسرائیل بایستد؟»
 

گفتنی است رژیم صهیونیستی روز شنبه قتل‌عام هولناکی را در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه انجام داده که به گفته دفتر اطلاع رسانی دولتی نوار غزه شمار شهدای اردوگاه به ۲۱۰ نفر و شمار مجروحان به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است.

 

ارسال نظر: