X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 19 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 37
تاریخ ثبت : شنبه, 19 خرداد,1403 | 12:28 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 19 خرداد,1403 | 12:23 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 19 خرداد,1403 | 12:28 ب.ظ

کارشناسان سازمان ملل: نژادپرستی در سیستم عدالت کیفری شیکاگو به محکومیت‌های غیرقانونی منجر می‌شود

  • کارشناسان سازمان ملل: نژادپرستی در سیستم عدالت کیفری شیکاگو به محکومیت‌های غیرقانونی منجر می‌شود

گزارشگران ویژه سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای، خواستار اقدام بیشتر برای اصلاح خشونت نژادپرستانه پلیس و رفتار نادرست در سیستم اجرای قانون و عدالت کیفری شیکاگو علیه افراد آفریقایی و لاتین تبار در آمریکا شدند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «اشوینی کی. پی»، گزارش‌گر ویژه سازمان ملل متحد در مورد اشکال معاصر نژادپرستی، تبعیض نژادی، بیگانه‌هراسی و عدم تحمل مرتبط، «آلیس جیل ادواردز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز، اعضای گروه کاری در مورد افراد آفریقایی تبار، «تلالنگ موفوکنگ»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد حق همه افراد برای برخورداری از بالاترین استانداردهای قابل دستیابی در سلامت جسمی و روانی، و «کلودیا مالر»، کارشناس مستقل در زمینه برخورداری از همه حقوق بشر برای سالمندان در بیانیه‌ای، خواستار اقدام بیشتر برای اصلاح خشونت نژادپرستانه پلیس و رفتار نادرست در سیستم اجرای قانون و عدالت کیفری شیکاگو علیه افراد آفریقایی و لاتین تبار در آمریکا شدند.
 

کارشناسان سازمان ملل گفتند: «شیکاگو در استفاده از شکنجه توسط مقامات مجری قانون برای اخذ اعتراف به جنایات جدی، سابقه طولانی دارد. به نظر می‌رسد که این نقض‌های شنیع حقوق بشر تا حد قابل توجهی ریشه در نژادپرستی سیستماتیک (آمریکا) داشته و به طور نامتناسبی بر مردم آفریقایی و آمریکای لاتین تأثیر داشته است.»
 

کارشناسان با تأکید بر تأثیر مخرب این اقدامات بر افراد و جوامع، گفتند: «گزارش‌ها حاکیست که بسیاری از مردم آفریقایی و آمریکای لاتین، بدون دلیل معقول دستگیر و شکنجه شده‌اند تا به جنایات بسیار جدی، از جمله قتل، اعتراف کنند؛ برخی از این افراد در زمان اخذ اعتراف، کودک بوده‌اند.»
 

کارشناسان افزودند: «طبق گزارش‌ها، این اعترافات و همچنین نژادپرستی سیستماتیک و سوء رفتار پلیس در سیستم عدالت کیفری شیکاگو، به محکومیت‌های غیرقانونی و حبس غیرقانونی افراد- اغلب برای دوره‌های بسیار طولانی و بدون دسترسی کافی به مراقبت‌های بهداشتی- از جمله برای افراد مسن‌تر شده و قربانیان شکنجه منجر شده است. فرصت زندگی از بسیاری از افراد سلب شده و تأثیرات قابل توجهی در جوامع به همراه داشته است.»
 

کارشناسان ابراز نگرانی کردند که تلاش‌ها برای رسیدگی به تخلفات به صورت مقطعی و با کندی اجرا شده است. آنها از این که افراد آسیب دیده، به دلیل موانع سیستماتیکی که مانع از دسترسی آنها به روش‌هایی برای اثبات بی‌گناهی و دسترسی کامل به جبران خسارت و دریافت غرامت می‌شود، در زندان باقی می‌مانند یا قادر به از سرگرفتن زندگی خود نیستند، ابراز نگرانی کردند.
 

کارشناسان همچنین از گزارش هایی مبنی بر این که چنین موارد ادعایی نقض حقوق بشر عمدتاً بدون مجازات صورت گرفت، ابراز نگرانی کردند و گفتند: «افراد دخیل در این نقض حقوق بشر پاسخگوی (اعمال خود) نبوده‌اند. یک جامعه عادل باید به اشتباهات گذشته رسیدگی کرده و اقدامات لازم برای جلوگیری از تکرار آن را، اعمال کند.»
 

آن‌ها از مقامات فدرال، ایالتی و محلی مربوطه خواستند تا اقدامات فوری و همه جانبه برای رسیدگی کامل و اصلاح وضعیت در شیکاگو را انجام دهند.

 

ارسال نظر: