X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 19 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 43
تاریخ ثبت : شنبه, 19 خرداد,1403 | 09:10 ق.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 19 خرداد,1403 | 09:03 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 19 خرداد,1403 | 09:10 ق.ظ

ثبت ۲۵۶ هزار خشونت خانگی در آلمان/ کشته شدن ۲۴۷ زن در سال ۲۰۲۳

  • ثبت ۲۵۶ هزار خشونت خانگی در آلمان/ کشته شدن ۲۴۷ زن در سال ۲۰۲۳

247 زن در آلمان در سال گذشته میلادی بر اثر خشونت خانگی کشته شدند که این میزان نسبت به سال قبل ۶.۵ درصد افزایش داشته است.

 

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، 247 زن در آلمان در سال گذشته میلادی بر اثر خشونت خانگی کشته شدند. این میزان نسبت به سال قبل ۶.۵ درصد افزایش داشته است.
 

پارلمان اتحادیه اروپا به تازگی مقرراتی را تصویب کرد که طبق آن خشونت جنسی و خانگی در آینده در سراسر اتحادیه اروپا با مجازات شدیدتری روبه‌رو خواهد بود.
 

بر اساس گزارش اداره پلیس جنایی فدرال، در حالی در سال گذشته میلادی بیش از ۲۵۶ هزار مورد خشونت خانگی در آلمان ثبت شده است که تقریبا ۷۰ درصد قربانیان زن بودند.

 

طبق این گزارش، خشونت‌های خانگی توسط شریک زندگی، شریک سابق یا اعضای خانواده قربانی اعمال شده‌اند.
 

به دلیل ترس قربانیان از مراجعه به پلیس، تخمین زده می‌شود که آمار واقعی خشونت خانگی در آلمان بیش از موارد ثبت‌‌شده باشند.

بر اساس یک بررسی جدید در آلمان، یک سوم مردان جوان در این کشور خشونت علیه زنان را قابل قبول می‌دانند و گروه های مدافع حقوق بشر این نتایج را تکان دهنده و وحشتناک دانسته اند.

 

آسوشیتدپرس پیش از این گزارش داده بود که  خشونت خانگی در آلمان طی ۵ سال گذشته افزایش یافته است. بر اساس آمار دولت آلمان، تعداد قربانیان خشونت خانگی در این کشور در ۵ سال گذشته ۳.۴ درصد افزایش یافته است؛ اکثریت قریب به اتفاق آن‌ها زن هستند.
 

آمار مذکور نشان می دهد که در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ مورد خشونت خانگی ثبت شده است که در قیاس با سال ۲۰۱۷ حدود ۸ هزار مورد افزایش داشته است.
 

با وجود این، کارشناسان رقم واقعی را بسیار بالاتر می‌دانند، آن‌ها می‌گویند که شمار قابل توجهی از قربانیان از گزارش خشونت خانگی به پلیس هراس دارند.



 

ارسال نظر: