X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 32
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 15 خرداد,1403 | 10:42 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 15 خرداد,1403 | 01:00 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 16 خرداد,1403 | 10:41 ق.ظ

کودکان قربانی خشونت؛ محرومیت ۶۲۰ هزار کودک از تحصیل در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی

  •  کودکان قربانی خشونت؛ محرومیت ۶۲۰ هزار کودک از تحصیل در غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی
وزارت آموزش و پرورش فلسطین اعلام کرد که از آغاز تجاوز به نوار غزه، ۶۲۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل در مدارس محروم شده‌اند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، امروز سه شنبه ۴ ژوئن ۱۵ خردادماه به نام روز جهانی کودکان بی‌گناه قربانی تجاوز و خشونت نامگذاری شده است. روزی به یاد و برای حمایت از کودکانی که در مناطق جنگ‌زده و بحران‌خیز جهان در معرض سوءاستفاده‌های گوناگون قرار گرفته و می‌گیرند.

بر همین اساس، یونیسف با انتشار عکسی به مردم جهان یادآوری کرد که در اثر تجاوزات مختلف در سطح جهان، کودکان در معرض انواع بحران ها و مشکلات واقع شده اند.



سازمان ملل داده هایی را با عنوان آمارهای هشدار دهنده به نقل از گزارش 2022 دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه کرده که نشان می دهد در سال مزبور چه تعداد کودک در اثر تجاوزات کشته شده اند.

امور پژوهشی کمیسیون یونیسف همچنین اعلام کرده متعجب است که چرا سازمان ملل در گرامیداشت این روز متذکر نشده است که در چند ماهه اخیر بسیاری از کودکان قربانی تجاوز در غزه بوده اند، چنانچه بیش از 15 هزار کودک در حملات رژیم صهیونیستی کشته شده اند و بیش از دو برابر این آمار کودکانی هستند که مجروح و مصدوم شده اند و صدها هزار کودک از حق‌های مختلف از جمله تحصیل، تغذیه مناسب، سلامت، خانه و کاشانه و امنیت بر اثر تهاجم رژیم اشغالگر در غزه محروم شده‌اند.

در همین حال وزارت آموزش و پرورش فلسطین در بیانیه ای اعلام کرد که «کودکان غزه» بزرگترین قربانیان خشونت‌های ادامه‌دار رژیم صهیونیستی از تاریخ ۷ اکتبر ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تاکنون هستند. از آغاز تجاوز به نوار غزه، ۶۲۰ هزار دانش‌آموز از تحصیل در مدارس محروم شده‌اند. همچنین بیشتر کودکان از آسیب‌های روانی و شرایط سخت بهداشتی رنج می‌برند.


 

برچسب ها: کودکان, یونیسف
ارسال نظر: