X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 15 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 36
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 15 خرداد,1403 | 06:05 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 15 خرداد,1403 | 05:54 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 15 خرداد,1403 | 06:14 ق.ظ

گزارشگران ویژه سازمان ملل خواستار به رسمیت شناختن فلسطین از سوی همه کشورها شدند

  •  گزارشگران ویژه سازمان ملل خواستار به رسمیت شناختن فلسطین از سوی همه کشورها شدند
گزارشگران ویژه سازمان ملل با صدور بیانیه ای از همه کشورهایی که هنوز نسبت به شناسایی کشور فلسطین و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین اقدام ننموده‌اند، خواستند کشور مستقل فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، گروهی از گزارشگران ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل در امور توسعه از جمله گزارشگر ویژه در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی، با صدور بیانیه ای از همه کشورهایی که هنوز نسبت به شناسایی کشور فلسطین و حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین اقدام ننموده اند، خواستند که در این خصوص هر چه سریعتر اقدام و به جمع ۱۴۶ کشوری بپیوندند که فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

کارشناسان سازمان ملل اعلام کردند: به رسمیت شناختن فلسطین یک اقدام مهم در حمایت از حقوق مردم فلسطین و مبارزات آنها در راه آزادی و استقلال محسوب می‌شود. فلسطین باید بتواند از استقلال کامل، حق تعیین سرنوشت و حق توسعه به عنوان کشوری که مردم آن از امنیت کامل برخوردار باشند، بهره ببرد.

بر اساس گزارش وب سایت شورای حقوق بشر سازمان ملل، این کارشناسان تاکید کردند: به رسمیت شناختن فلسطین یک پیش شرط صلح پایدار در فلسطین و خاورمیانه است که با اعلام فوری آتش بس، تهاجم نظامی رژیم اسرائیل در غزه و رفح پایان می‌پذیرد.

آنها در این بیانیه از تهدیدات علیه قضات دیوان کیفری بین المللی و دیوان بین المللی دادگستری نیز انتقاد کردند و از جامعه بین المللی خواستند که حامی اجرای عدالت و نهادهای یاد شده باشند.

کارشناسان سازمان ملل همچنین اعلام کردند که اقدام دادستان دیوان کیفری بین‌المللی ICC برای صدور حکم بازداشت نخست‌وزیر و وزیر دفاع رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت، پایان دادن به معافیت از مجازات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

گزارشگران سازمان ملل در ادامه تصریح کردند: از ۲۸می۲۰۲۴، اکثریت قریب به اتفاق کشورهای عضو سازمان ملل، کشور فلسطین را به رسمیت شناختند. اسپانیا، ایرلند و نروژ نیز به تازگی با به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کردند که به دنبال تلاش ها برای آتش بس در جنگ غزه هستند.

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، تلالنگ موفوکنگ، گزارشگر ویژه در مورد حق افراد برای برخورداری از بالاترین استانداردهای سلامت جسمی و روانی؛ سیسیلیا ام بایلیت، کارشناس مستقل حقوق بشر و همبستگی بین المللی، الیزا مورگرا، گزارشگر ویژه در زمینه ارتقا و حمایت از حقوق بشر در زمینه تغییرات آب و هوایی، آشوینی ک.پ. گزارشگر ویژه در مورد اشکال معاصر نژادپرستی و تبعیض نژادی، کارلوس سالازار کوتو رئیس گزارش، الکساندرا زانتاکی، گزارشگر ویژه در زمینه حقوق فرهنگی، پائولا گاویریا بتانکور، گزارشگر ویژه حقوق بشر آوارگان داخلی، اولیویه دی شوتر، گزارشگر ویژه فقر شدید و حقوق بشر، خوزه فرانسیسکو کالی تزی، گزارشگر ویژه حقوق مردمان بومی، سوریا دوا، گزارشگر ویژه در مورد حق توسعه؛ تومویا اوبوکاتا، گزارشگر ویژه در مورد اشکال معاصر برده داری، از جمله گزارشگران و کارشناسان سازمان ملل متحد هستند که این بیانیه را امضا کردند.


ارسال نظر: