X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 13 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 48
تاریخ ثبت : یکشنبه, 13 خرداد,1403 | 09:15 ق.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 13 خرداد,1403 | 09:09 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 19 خرداد,1403 | 08:04 ق.ظ

ایران رتبه نخست جهانی در میزبانی از میلیون‌ها پناهنده را در سال 2023 کسب کرد

  • ایران رتبه نخست جهانی در میزبانی از میلیون‌ها پناهنده را در سال 2023 کسب کرد

کمیساریای عالی امور پناهندگان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در میزبانی از پناه‌جویان و مهاجران رتبه نخست را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، جمهوری اسلامی ایران طبق آمار سازمان ملل متحد رتبه نخست در پناه دادن به پناهجویان را در جهان در سال 2023 به خود اختصاص داده است 

 

بر اساس داده‌های آماری منتشره از سوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد که در سایت استاتیستا نیز به ثبت رسیده است ، ایران رتبه نخست را در میزبانی از پناه‌جویان در سال 2023 در میان کشورهای مختلف جهان کسب کرده است. 

آمار منتشره از سوی کمیسیاریای عالی پناهندگان سازمان ملل توجه رسانه های مختلف را به خود جلب کرده است و هر یک از زاویه ای به آن پرداخته اند.

 

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های آمریکا و اروپا و مشکلات ناشی از آن، بالاترین میزبانی را در حوزه پناه‌جویان داشته و اگر آمار واقعی گرفته شود (با لحاظ افراد ثبت نشده در مراکز رسمی) جمعیت پناه‌جویان به مراتب بیش از این عددی است که از سوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل به ثبت رسیده است.


با وجود تمامی چالش‌ها در مورد سیاست‌های مربوط به مهاجران، جمهوری اسلامی ایران همواره بر لزوم رعایت حقوق پناه‌جویان و مهاجران تاکید کرده است چرا که همبستگی انسانی در گستره جهانی تقویت می گردد و ایران همواره بر اساس ارزش های اسلامی و کرامت انسانی پناه‌جویان را مورد تکریم قرار داده است.

طبق آمار منتشره از سوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل، بیش از سه و نیم میلیون پناه‌جو در ایران زندگی می کنند و ترکیه و آلمان نیز در مقام دوم و سوم قرار گرفته‌اند. 
 

سازمان ملل همچنین سال گذشته اعلام کرد که بیش از 1500 کودک پناهنده در مدارس ایران ثبت‌نام کرده‌اند و در کنار کودکان ایرانی تحصیل می‌کنند.


 

ارسال نظر: