X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 11 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 33
تاریخ ثبت : جمعه, 11 خرداد,1403 | 01:06 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 11 خرداد,1403 | 10:59 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 12 خرداد,1403 | 09:35 ق.ظ

قطحی در غزه؛ ۹۸ درصد نانوایی‌های غزه از کار افتاده

  •  قطحی در غزه؛ ۹۸ درصد نانوایی‌های غزه از کار افتاده
در پی توقف ورود کمک‌های بشردوستانه قحطی به شهر غزه و شمال نوار غزه قحطی به این باریکه بازگشته و ۹۸ درصد نانوایی‌ها سوختی برای نان پختن ندارند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، دفتر اطلاع رسانی رسانه‌ای در غزه اعلام کرد که معضل ورود کمک‌های بشردوستانه تنها با اعمال فشار به رژیم اشغالگر برای بازگشایی تمامی گذرگاه‌ها حل خواهد شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، از حدود ۳ هفته پیش با توجه به کاهش ورود کمک‌ها، مردم غزه تمام مواد غذایی ذخیره شده خود را مصرف کرده‌اند و شرایط قحطی مجدداً به شهر غزه و شمال نوار غزه بازگشته است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز از کاهش ۶۷ درصدی ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از زمان مسدود شدن گذرگاه رفح توسط اشغالگران از اول ماه می خبر داد و گفت: بمباران شدید رفح توسط اشغالگران و کاهش ورود کمک‌ها باعث توقف خدمت رسانی بیمارستان‌ها و نهادهای امداد رسان و آغاز موج جدیدی از آوارگی شده است.

وزارت بهداشت نوار غزه نیز در این رابطه اعلام کرد که در پی حملات مداوم زمینی از ۶ می به رفح تمام بیمارستان‌های این منطقه از چرخه خدمت رسانی خارج شده است.

بیش از ۹۸ درصد از نانوایی‌ها در نوار غزه به سبب نبود گاز خانگی از کار افتاده است. بیش از ۷۰۰ حلقه چاه در نتیجه حملات ارتش رژیم صهیونیستی و ممانعت از ورود سوخت به نوار غزه مسدود شده است.

این در حالیست که اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی صبح امروز یعنی اردوگاه‌های النصیرات و البریج در مرکز نوار غزه بمباران شد و بر اثر این بمباران شماری از فلسطینی‌ها مجروح و مفقود شدند.

دفتر اطلاع رسانی و رسانه‌ای فلسطین رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا و کشورهایی که در نسل‌کشی مردم غزه دست دارند، را مسئول پیامدهای این جنگ دانسته است.


ارسال نظر: