X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 31
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 08 خرداد,1403 | 04:20 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 08 خرداد,1403 | 01:14 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 08 خرداد,1403 | 04:20 ب.ظ

سخنگوی قوه قضائیه: تهران میزبان دور بعدی اجلاس شانگهای خواهد بود

  • سخنگوی قوه قضائیه: تهران میزبان دور بعدی اجلاس شانگهای خواهد بود

سخنگوی قوه قضائیه گفت: با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران که در سند اجلاس سازمان شانگهای گنجانده شد، دور بعدی این اجلاس همانطور که معاون امور بین الملل قوه قضائیه اعلام کرد به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۶ در تهران برگزار می شود.



 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری امروز سه‌شنبه ۸ خردادماه، با خبرنگاران ضمن تسلیت حادثه شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه، گفت:  فقدان رئیس جمهور شهید برای همه ما دردناک و مصیبت‌زا است. امیدواریم که به برکت وجود مقام معظم رهبری این درد التیام پیدا کند و با ظهور امام زمان دل‌های مومنین و مسلمانان شاد شود.

وی  در ادامه با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در رفح اظهار کرد: با جنایات جدیدی که رژیم صهیونیستی در رفح انجام داد و با به خاک و خون کشیدن افراد بی‌پناه که جز چادر چیزی نداشتند در اوج وحشی‌گری جنایت جدیدی را خلق کرد و کودکان بی‌دفاع غزه را به خاک و خون کشید. باید ضمن محکومیت این رژیم، از جهانیان درخواست کنیم که علیه این جنایات به پا خیزند و اجازه ادامه این جنایات را ندهند. ‎

سخنگوی قوه قضاییه درباره دستاورد‌های اجلاس شانگهای نیز گفت: مقرر شده بود که این سفر به ریاست رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه صورت گیرد، ولی به دلیل شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان، سفر رئیس قوه قضاییه به شانگهای لغو شد و هیئتی به ریاست غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه عازم این سفر شدند و در این اجلاس شرکت کردند. در شروع اجلاس به احترام رئیس جمهور شهید یک دقیقه اعلام سکوت شد و در ادامه با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در سند اجلاس گنجانده شد که دور بعدی اجلاس شانگهای به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۶ در تهران برگزار شود.

جهانگیر بیان کرد: نمایندگان اعزامی ایران در این اجلاس بر مواضع حقوقی و قضایی ایران به‌ویژه در حوزه مبارزه با تروریسم و حقوق بشر همچنین ضرورت محاکمه جنایتکاران رژیم صهیونیستی که مبادرت به نسل کشی می‌کنند تاکید کردند که امیدواریم با پیگیری‌های بین‌المللی مسئله محاکمه جنایتکاران تحقق پیدا کند.

 

ارسال نظر: