X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 40
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 خرداد,1403 | 04:58 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 خرداد,1403 | 04:43 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 خرداد,1403 | 04:58 ب.ظ

واکنش گزارشگر ویژه به گزارش شکنجه فلسطنیان دربند رژیم صهیونیستی

  • واکنش گزارشگر ویژه به گزارش شکنجه فلسطنیان دربند رژیم صهیونیستی
گزارشگر ویژه سازمان ملل از رژیم اسرائیل خواست به ناظران بین‌المللی حقوق بشر و بشردوستانه، فوراً امکان دسترسی به همه مکان‌هایی که فلسطینیان بازداشت شده بعد از 7 اکتبر 2023 در آن نگهداری می‌شوند را بدهد.


به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «آلیس جیل ادواردز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد شکنجه، خواست تا موضوع شکنجه و سایر رفتارها یا مجازات‌های ظالمانه، غیرانسانی یا تحقیرآمیز علیه فلسطینی‌های بازداشت شده توسط رژیم صهیونیستی پس از 7 اکتبر 2023 بررسی شود.

وی تصریح کرد: «باید همیشه با افرادی که از آزادی محروم شده‌اند، رفتاری انسانی داشت. آنها، صرف‌نظر از شرایط بازداشتشان، باید از تمامی حمایت‌ها مطابق حقوق بشر بین‌المللی و حقوق بشردوستانه برخوردار شوند.»

طبق گزارش وب سایت کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، تخمین زده می‌شود از 7 اکتبر 2023، هزاران فلسطینی از جمله کودکان بازداشت شده‌اند. فلسطینیان کرانه باختری و غزه، در زندان‌هایی حبس هستند که توسط سرویس زندان‌های رژیم اسرائیل و در اردوگاه‌های ارتش این رژیم IDF اداره می‌شوند.

گزارشگر ویژه می‌گوید گزارش‌هایی مبنی بر ضرب و شتم افراد، حبس طولانی مدت در سلول با چشم‌بند و دستبند، محرومیت از خواب و تهدید به خشونت فیزیکی و جنسی دریافت کرده است. گزارش‌های دیگر حاکی از آن است که زندانیان مورد توهین قرار گرفته و در معرض اعمال تحقیرآمیز مانند عکس گرفتن و فیلم‌برداری در ژست‌های تحقیرآمیز قرار گرفته‌اند. گزارش‌ها می‌گویند استفاده طولانی مدت از بست پلاستیکی برای بستن دستان زندانیان باعث آسیب و زخم به بدنشان شده است.

ادواردز با بیان این که از 7 اکتبر 2023، رشد جمعیت زندانیان در بند رژیم صهیونیستی، بر مشکل ازدحام بیش از حد زندان‌های این رژیم افزوده، تصریح کرد: «من نگران هستم که این الگوی نقض حقوق زندانیان و عدم پاسخگویی و شفافیت رژیم اسرائیل، موجب شود که محیطی مساعد برای افزایش رفتارهای توهین‌آمیز و تحقیرآمیز با فلسطینی‌ها ایجاد کند.»
گزارشگر سازمان ملل تاکید کرد: «تنزل رسمی شرایط در بازداشتگاه‌ها قابل قبول نیست. حداقل استانداردهای بین المللی در همه حال باید رعایت شود. حتی شرایط ویژه هم نمی‌تواند توجیهی برای شکنجه یا بدرفتاری باشد.»

وی افزود: «مقامات رژیم اسرائیل باید همه شکایات و گزارش‌های مربوط به شکنجه یا بدرفتاری را سریع، بی‌طرفانه، مؤثر و شفاف بررسی کنند. مسئولین در همه سطوح، از جمله فرماندهان، باید پاسخگو باشند و قربانیان حق دریافت غرامت دارند.»

این کارشناس سازمان ملل از رژیم اسرائیل خواست به ناظران بین‌المللی حقوق بشر و بشردوستانه اجازه دهد فوراً به همه مکان‌هایی که فلسطینیان بازداشت شده بعد از 7 اکتبر 2023 در آن نگهداری می‌شوند، دسترسی داشته باشند.

وی که پیش‌تر حملات حملات 7 اکتبر 2023 را محکوم کرده و خواستار پاسخگویی در قبال این جنایات بین‌المللی شده بود، آمادگی خود برای بازدید رسمی از این رژیم را اعلام کرد.

ارسال نظر: