X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 خرداد 1403
کنعانی عنوان کرد:
تعداد بازدید خبر : 35
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 خرداد,1403 | 02:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 خرداد,1403 | 10:55 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 خرداد,1403 | 02:05 ب.ظ

جزئیات همکاری وزارت امور خارجه و قوه قضاییه درباره استرداد متهمان و مجرمان/ محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی

  • جزئیات همکاری وزارت امور خارجه و قوه قضاییه درباره استرداد متهمان و مجرمان/ محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه جزئیات جدیدی را درباره تلاش‌ها برای استرداد یک مجرم از امارات ارائه کرده و گفت که اقدامات متعددی از سوی دستگاه دیپلماسی در این زمینه صورت گرفته است.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، در نشست خبری خود در روز دوشنبه، ۷ خرداد، درباره نامه اخیر قوه قضاییه به وزارت امور خارجه درباره استرداد یک کلاهبردار سازمان‌یافته از امارات و همچنین آخرین همکاری‌ها میان دو نهاد برای استرداد دیگر متهمان، گفت: اقدامات وزارت امور خارجه در ارتباط با استرداد این متهم و مجرم اقدامات متنوع و متعددی بوده است. اقدامات اعم از یادداشت‌ها، دیدارها، ملاقات‌ها و گفت‌وگو‌ها در این رابطه با مقام‌های ذیربط این کشور همسایه چه در خود آن کشور از طریق سفارت و همچنین از طریق کنسولگری جمهوری اسلامی ایران و چه در تهران انجام شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در این ارتباط بین دستگاه دیپلماسی و قوه قضاییه ارتباط نزدیک و همکاری مشترک وجود دارد، بیان کرد: طبیعتا در برنامه اقدامات جمهوری اسلامی ایران استرداد و بازگرداندن این مجرم به ایران وجود دارد و جزو موضوعات جاری و در دستور کار دستگاه دیپلماسی است. در این زمینه دستگاه دیپلماسی، قوه قضاییه را در ارتباط با شرح و جزئیات اقدامات خود در جریان قرار داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه با اشاره به اینکه جامعه جهانی نسبت به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین مسئولیت قانونی و اخلاقی دارد، گفت: با در نظر داشتن واقعیت پرونده‌های مختلف رژیم صهیونیستی و سران آن در محاکم و مجامع بین‌المللی، همه زمینه‌های قانونی و حقوقی بین‌المللی برای انجام مسئولیت سازمان‌های بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی وجود دارد، اما جنایت‌های هفت ماه گذشته نتیجه حمایت غیرانسانی آمریکا و برخی دیگر از کشورها از رژیم صهیونیستی بوده است.
 

وی همچنین به سانحه غم انگیز بالگرد حامل رئیس‌جمهور و هیئت همراه اشاره کرد و گفت: برای خانواده‌های داغ‎دیده خادمان ملت، صبر و شکیبایی آرزو می کنم. حضور ‌‌و مشارکت مردم کشورمان در مراسم تشییع و تدفین خادمان ملت، نشانه قدرشناسی از خادمانشان بود و بزرگی ‌ایستادگی ملت را یک‌بار دیگر به جهانیان اثبات کرد؛ مشارکت هیئت‌ها و مقام‌های ارشد دیگر کشورها در این مراسم قابل تقدیر است.

 

 

ارسال نظر: