X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 07 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 40
تاریخ ثبت : دوشنبه, 07 خرداد,1403 | 01:40 ب.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 07 خرداد,1403 | 01:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 07 خرداد,1403 | 01:40 ب.ظ

واکنش گزارشگران سازمان ملل به شب خونین در رفح: جهان جلوی جنایات رژیم اسرائیل را بگیرد

  • واکنش گزارشگران سازمان ملل به شب خونین در رفح: جهان جلوی جنایات رژیم اسرائیل را بگیرد

دو گزارشگر ویژه سازمان ملل در واکنش به حمله خونین رژیم صهیونیستی به رفح، خواستار پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان  و تحریم رژیم اشغالگر و متجاوز شدند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «فرانچسکا آلبانیز»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، در صفحه شخصی خود در شبکه ایکس (توییتر سابق) به حمله بامدادی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه اشاره کرد و نوشت: «وحشت بیشتر در غزه. نیروهای اشغالگر اسرائیل، اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح را بمباران کردند که باعث آتش گرفتن چادرهای برزنتی و در آتش سوختن غم‌انگیز مردم شد. این ظلم، همراه با سرپیچی آشکار از قوانین و نظام بین‌المللی، غیرقابل قبول است.»
 

بر اساس گزارش رسانه‌ها، در نخستین ساعات بامداد 7 خرداد، رژیم صهیونیستی با شلیک چند موشک سنگین و قدرتمند رفح را هدف قرار داد. بیش از ۱۰۰ هزار آواره فلسطینی در این منطقه پناه گرفته بودند. آمار اولیه شهدای برجای مانده در این حملات وحشیانه علیه پناهگاه‌های آوارگان فلسطینی، از ۵۰ تن فراتر رفته و ده‌ها فلسطینی بی‌گناه در جریان این حملات زخمی شده‌اند.
 

آلبانیز افزود: «نسل‌کشی غزه بدون فشار خارجی به راحتی پایان نخواهد یافت: اسرائیل باید با تحریم، عدالت و تعلیق توافقات، تجارت، مشارکت و سرمایه‌گذاری و همچنین حضور در مجامع بین‌المللی مواجه شود.»
 

بالاکریشنان راجاگوپال؛ گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد حق برخورداری از مسکن مناسب، نیز در صفحه شخصی خود نوشت: «حمله به زنان و کودکان در حالی که در پناهگاه‌های خود از ترس، می‌لرزند، جنایتی وحشتناک است. ما در حال حاضر، به اقدام جهانی هماهنگ نیاز داریم تا جلوی اقدامات اسرائیل را بگیریم.»









 

ارسال نظر: