X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 خرداد 1403
تعداد بازدید خبر : 46
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 01 خرداد,1403 | 05:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 01 خرداد,1403 | 04:51 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 05 خرداد,1403 | 02:42 ب.ظ

روایت صدرالحسینی از خدمت‌رسانی مجاهدانه شهید امیر عبداللهیان به مردم ایران و منطقه

  • روایت صدرالحسینی از خدمت‌رسانی مجاهدانه شهید امیر عبداللهیان به مردم ایران و منطقه

تحلیلگر ارشد روابط بین الملل با اشاره به خدمات گسترده امیرعبداللهیان در دوره کرونا و عملیات طوفان الاقصی، گفت: یکی از دستاورد‌های شهید حسین امیر عبداللهیان در جایگاه وزیر خارجه خدمت رسانی گسترده به مردم در داخل و خارج از کشورمان بود.

 

سید رضا صدرالحسینی، تحلیلگر ارشد روابط بین‌المل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، با اشاره به خدمت رسانی وزیر امور خارجه کشورمان شهید حسین امیر عبداللهیان، اظهار داشت: شهید امیرعبداللهیان یکی‌ از شاخص‌ترین وزرای خارجه در تراز انقلاب اسلامی است، وی نه تنها در خدمت رسانی به هموطنان‌مان در داخل و خارج فعال بود بلکه توانست جایگاه رفیع وزارت‌خارجه مقاومت را در طول ایام مسئولیت خود و بعد از عملیات طوفان الاقصی نصیب خود کند. در حقیقت تمام تلاش شهید امیرعبداللهیان  بر این بود که با بهره برداری از اسناد بالادستی و بیانات امامین انقلاب و دیدگاه ریاست جمهوری بتواند جایگاه جمهوری اسلامی را ارتقا ببخشد. 

وی افزود: امروز فقط دولت و مردم ایران عزادار نیستند، زیرا فقدان وی برای بخش قابل توجهی از انسان‌های آزاده جهان دردناک است. در واقع آن‌ها از نبود زبانی غرا در محافل بین‌المللی در تالم بسر می‌برند و نبود شهید امیرعبداللهیان ثلمه‌ای سخت بر پیکر همه آزادگان جهان و به ویژه جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

 

صدر الحسینی با اشاره بر خدمت رسانی گسترده وی به مردم ایران، تصریح کرد: تلاش شهید امیرعبداللهیان برای تامین واکسن مورد نیاز کووید-۱۹ یکی از ماندگارترین خدمات ایشان محسوب می‌شود. در واقع مردمی بودن این شهید گرانقدر در طول ایام وزارت‌شان یکی از دستاوردهای درخشان‌ وی در حوزه اخلاق مدیریت بود.
 

این تحلیلگر مسائل روابط بین الملل در ادامه تاکید کرد:  شهید امیر عبداللهیان در حوزه سیاست خارجی نیز شمشیر برنده جمهوری اسلامی ایران بود و نرمش برادرانه این شهید عالیقدر در مقابل گروه‌ها و ملت‌های ضد امپریالیست نیز از دیگر ویژگی‌های شخصیتی این فرد بزرگ است. علاوه بر این نباید فراموش کرد که یکی دیگر از دستاورد‌های شهید امیرعبداللهیان در جایگاه وزیر خارجه نزدیک و عجین نمودن میدان و دیپلماسی بود. در واقع می‌توان از این مهم به عنوان تابلویی درخشان در طول ایام وزارت وی بویژه بعد از طوفان الاقصی و وعده صادق یاد کرد.


 

ارسال نظر: