X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 27
تاریخ ثبت : یکشنبه, 30 اردیبهشت,1403 | 12:00 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 30 اردیبهشت,1403 | 11:49 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 30 اردیبهشت,1403 | 12:01 ب.ظ

تیغ دولبه "آزادی بیان" برای کشورهای غربی

  • تیغ دولبه "آزادی بیان" برای کشورهای غربی

غربی‌ها که سالیان سال است برای تاثیر در افکار عمومی واژه‌هایی چون "حقوق بشر" و "آزادی بیان" را خلق و از آن به‌عنوان یک ابزار سیاسی برای فشار بر کشورهای مستقل جهان استفاده می‌کنند، امروز‌ این واژه برای آن‌ها تبدیل به یک تیغ دولبه شده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، رژیم صهیونیستی بیش از 76 سال است که با هر لابی و اعمال زوری تلاش می‌کند با کشتار مردم غزه نام فلسطین را محو و خاک این کشور را از آن خود کند، اما با جنایاتی که‌ به ویژه در 7 ماه گذشته علیه مردم این سرزمین انجام داده، مسئله فلسطین را به مسئله اول جهان مبدل کرده است؛ به‌طوری که تقریبا در همه جای دنیا حتی آمریکا و کشورهای اروپایی شعارهای ضد صهیونیستی سر داده می‌شود.

 

 

آزادی بیان آمریکایی از جنس سرکوب 
 

این روزها رسانه‌ها شاهد صحنه‌های سرکوب دانشجویان حامی مردم غزه توسط پلیس آمریکا است.
 

دانشجویان آمریکایی که در غالب تجمعات مسالمت‌آمیز، خواستار برقراری فوری آتش‌بس در غزه، عدم حمایت بی‌چون و چرای دولتمردانشان از این رژیم جنایتکار و همچنین قطع روابط دانشگاه‌ها و شرکت‌های تجاری با رژیم صهیونیستی هستند، اما به‌صورت خشونت‌آمیز با سرکوب پلیس آمریکا مواجه می‌شوند که طی این اعتراضات، بسیاری از دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ بازداشت شدند.


 

خیزش مردم استرالیا در حمایت از مردم غزه
 

درحالی که موج اعتراضات ضد صهیونیستی به دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی استرالیا هم سرایت کرده است، چندی پیش نشست حزب حاکم کارگر استرالیا در ملبورن با حضور نخست‌وزیر این کشور به‌دلیل تجمع حامیان فلسطین و درگیری نیروهای پلیس مختل شد.



 

وضعیت جالب آزادی بیان در فرانسه
 

همزمان با شعله‌ور شدن اعترضات گسترده دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا، این‌بار دانشجویان فرانسوی هم دست به اعتراض و تحصن زدند و با سر دادن شعارهایی همچون "اسرائیل قاتل و جنایت کار، مکرون همدست و شریک" از عملکرد دولت فرانسه انتقاد کردند که در نتیجه با سرکوب پلیس این کشور مواجه شدند.


 

ایتالیا صحنه سرکوب تظاهرات ضد صهیونیستی
 

چندی پیش مردم ایتالیا همانند سایر کشورهای اروپایی، معترض جنایات رژیم صهیونیستی شدند که پلیس ایتالیا دست به سرکوب شدید آن‌ها در شهر ویچنزا زد. 
 

در این اعترضات، پلیس ایتالیا با در دست داشتن باتوم و همچنین با استفاده از سلاح آب‌پاش با معترضان درگیر شد.


 

دانشگاه آمستردام و سرکوب دانشجویان حامی غزه
 

طی هفته‌های اخیر دانشگاه‌ آمستردام هم شاهد سرکوب گسترده دانشجویان حامی غزه بود؛ یورش پلیس ضد شورش هلند به محل تحصن دانشجویان حامی فلسطین در محوطه دانشگاه، به بازداشت ۱۲۵ دانشجو منجر شد.
 

براساس اعلام رسانه‌های محلی، پلیس ضد شورش از حدود ساعت ۳ بامداد به دانشگاه وارد شد و این اعتراضات را که در همبستگی با غزه و محکومیت رژیم صهیونیستی برپا شده بود، حدود دو ساعت بعد سرکوب کرد. 
 

گفته می‌شود پلیس برای ورود به محل برپایی چادرها، با بیل مکانیکی از موانع دست‌ساز دانشجویان عبور کرده است.
 

همچنین در ویدیوهای منتشرشده در فضای مجازی، گروهی حدود ۱۰ نفره و نقابدار به معترضان حمله‌ور می‌شوند و با چوب‌دستی آن‌ها را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند.



 

قلع و قمع دانشجویان آلمانی در اعتراضات ضد صهیونیستی 
 

پس از خیزش دانشجویان حامی فلسطین در کشورهای مختلف غربی، این‌بار آلمانی‌ها هم در اعتراض به حمایت تسلیحاتی دولتمردانشان به رژیم صهیونیستی اقدام به ایجاد کمپ اعتراضی در خارج از ساختمان دفتر صدراعظم کردند که در نهایت پلیس آلمان با اعمال زور و خشونت دست به تخلیه این کمپ‌ها زد.

 

غربی‌ها که سالیان سال است برای تاثیر در افکار عمومی واژه‌هایی چون "حقوق بشر" و "آزادی بیان" را خلق و از آن به‌عنوان یک ابزار سیاسی برای فشار بر کشورهای مستقل جهان استفاده می‌کنند، امروز می‌بینیم که این واژه برای آن‌ها تبدیل به یک تیغ دولبه شده است.
 

دولت‌های غربی از جمله آمریکا همواره تلاش داشته اعتماد افکار عمومی را جلب کند که این روزها به لطف فضای مجازی طبل رسوایی آن‌ها به صدا درآمده است.
 

به گفته رهبر انقلاب، غزه امروز مسئله اول دنیا است؛ صهیونیست‌ها و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی آن‌ها نمی‌توانند مسئله غزه را از دستور کار افکار عمومی دنیا خارج کنند؛ به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا نگاه کنید‌! باید فشار به رژیم صهیونیستی روزبه‌روز افزایش پیدا کند.
 

مهمانپرست: موج حمایت از فلسطین فراگیرتر خواهد شد
 

در این زمینه رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر درباره سرکوب اعتراضات گسترده دانشجویان در آمریکا و اروپا اظهار کرد: آمریکا که خود را مهد آزادی بیان می‌داند، وقتی دانشجویان در اعتراض با جنایت‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات مسالمت‌آمیز کردند، به‌صورت وحشیانه آن‌ها را سرکوب کرد، اما علیرغم این سرکوب‌ها، موجی در افکار عمومی کشورهای غربی به‌وجود آمد که این موج به فرانسه و سایر کشورهای غربی هم رسید و فراگیرتر هم خواهد شد.
 

سفیر پیشین ایران در لیتوانی در ادامه افزود: این اعتراضات نشان می‌دهد در کشورهای غربی هم وجدان‌ها و هم افکار عمومی بیدارند و زمان اینکه دولتمردان غربی سعی می‌کردند افکار عمومی را فریب دهند و به جنایت‌های خود جنبه انسان‌دوستانه دهند، گذشته است و کشورهای غربی باید تکلیف خود را مشخص کنند؛ اگر آزادی بیان خوب است، چرا سرکوب و وحشی‌گری را در مقابل معترضان در پیش گرفته‌اند و اگر آزادی بیان خوب نیست، چرا برخورد دوگانه می‌کنند؟
 

مهمانپرست در پایان با تاکید بر اینکه ارزش‌های دوگانه غرب به تدریج در حال ریزش است و خطرناک‌ترین مسئله برای دنیای غرب، افکار عمومی جهان است، گفت: برای غربی‌ها بسیار با اهمیت است که هر کاری انجام می‌دهند، بتوانند افکار عمومی را همراه خود داشته باشند و اکنون که افکار عمومی علیه سیاست‌های آن‌ها بیدار شده در یک شرایط سخت قرار گرفته‌اند.

 

 

ارسال نظر: