X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 47
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1403 | 06:34 ب.ظ
تاریخ انتشار : پنجشنبه, 27 اردیبهشت,1403 | 12:30 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 09:20 ق.ظ

انتقاد گزارشگر سازمان ملل از مقررات جدید اتحادیه اروپا برای مجازات خشونت علیه زنان

  • انتقاد گزارشگر سازمان ملل از مقررات جدید اتحادیه اروپا برای مجازات خشونت علیه زنان

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد خشونت علیه زنان ابراز تاسف کرد که در دستورالعمل جدید اروپا برای مبارزه با خشونت علیه زنان و خشونت خانگی تعریفی از تجاوز جنسی ارائه نشده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، ریم السلام، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد خشونت علیه زنان ابراز تاسف کرد که در دستورالعمل جدید اروپا برای مبارزه با خشونت علیه زنان و خشونت خانگی تعریفی از تجاوز جنسی ارائه نشده است.

وی در بیانیه ای خود گفت: دستورالعمل مذکور با حذف این تعریف، فرصت مهمی را برای جرم‌انگاری تجاوز جنسی و خشونت مبتنی بر جنسیت علیه زنان با استفاده از تعریف مبتنی بر رضایت و شناسایی مواردی که از روی اکراه و اجبار است، از دست داد و مفهوم رضایت را بی معنا کرد.

وی ابراز ناامیدی کرد که این دستورالعمل به اندازه کافی بر نیاز به حمایت و کمک به مهاجران زن مخصوصا مهاجران غیرقانونی، تاکید نکرده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد خشونت علیه زنان افزود: این دستورالعمل از اصطلاحاتی مانند جنس و جنسیت به شیوه‌ای متناقض استفاده می‌کند و گاهی این دو را با هم ترکیب می‌کند. این دستورالعمل همچنین فرصتی را ایجاد می کند که به بهانه آزادی بیان توانایی جلوگیری از خشونت آنلاین علیه زنان، از جمله انتشار تصاویر شخصی بدون رضایت زن، سلب شود.

وی با بیان اینکه تمایز این دستورالعمل بین خشونت آنلاین در حوزه‌های خصوصی و عمومی نگران کننده است، گفت: جرم انگاری حوزه عمومی آنلاین، موجب گسترش پدیده جدیدی می شود: رواج گروه‌های آنلاین خصوصی که موجب مصونیت از مجازات مجرمان می شود.

پارلمان اتحادیه اروپا اوایل اردیبهشت 1403 مقرراتی را تصویب کرد که طبق آن، خشونت جنسی و خانگی در آینده در سراسر اتحادیه اروپا شدیدتر مجازات خواهد شد. مقررات جدید از کشورهای عضو می‌خواهد که جرایمی را که یکسان هستند، به طور مشترک در قوانین کیفری خود بگنجانند.

 

ارسال نظر: