X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 42
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1403 | 04:07 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 26 اردیبهشت,1403 | 02:57 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 27 خرداد,1403 | 09:54 ق.ظ

 یوم النکبه؛ روایت یک تراژدی انسانی در غزه

  •  یوم النکبه؛ روایت یک تراژدی انسانی در غزه

رژیم صهیونیستی که با 76 سال جنایت یک تراژدی انسانی را رقم زده، امروز وجدان‌های خفته در سراسر دنیا را بیدار کرده است.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، 15 می که به "روز نکبت" معروف است، هرگز از حافظه تاریخی فلسطینیان پاک نخواهد شد؛  سال 1948 بود که رژیم صهیونیستی زیر پرچم انگلیس و متحدانش سرزمین متعلق به مردم فلسطین را اشغال کرد.
 

فلسطین طی 76 سال اشغالگری توسط رژیم صهیونیستی، دست کم 70  مورد کشتار و قتل عام به خود دیده است؛ چندی پیش اداره آمار فلسطین اعلام کرد که از سال 1948 تا به امروز بیش 134 هزار فلسطینی توسط این رژیم فقط به جرم دفاع از سرزمین و حقوق خود به شهادت رسیده‌اند.
 

سلب حق زندگی طبیعی فلسطینیان
 

تخریب بیش از 675 شهر و روستا، ایجاد شهرک‌های صهیونیستی در مناطق اشغالی، اخراج و کوچ اجباری فلسطینی‌ها و محاصره غیرقانونی غزه ، از جمله مواردی است که می‌توان گفت "حق زندگی طبیعی فلسطینیان" توسط این رژیم سلب شده است.
 

درحالی که طی این سالها رژیم صهیونیستی انواع حقوق این ملت را نقض کرده است، امروز  بر جنایات خود افزوده و اقدام به کشتار کودکان، زنان، سالمندان به وسیله سلاح‌های ممنوعه از جمله فسفر و حمله به منازل مسکونی، مدارس، مراکز بهداشتی و درمانی، جلوگیری از امدادرسانی به مردم غزه کرده است؛ طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، اسرائیل از هفتم اکتبر(۱۵ مهر) تا دو روز گذشته ۱۷۱ حمله تائید شده به مراکز و پرسنل درمانی فلسطین انجام داده است.
 

هزینه سنگین حمایت از رژیم صهیونیستی بر دوش کشورهای غربی
 

نکته قابل توجه این است رژیم صهیونیستی که کوله بار جنایات وسیعی علیه مردم غزه را به همراه دارد، اما همچنان از حمایت‌های مادی و معنوی متحدانش از جمله ایالات متحده آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برخوردار است، هرچند این حمایت‌ها هزینه‌های زیادی برای کشورهای غربی داشته است.
 

امروز با حجم گسترده جنایات رژیم صهیونیستی، دانشجویان دانشگاه‌های غربی که با ایدوئولوژی غربی تربیت ‌می‌شوند هم نتوانستند در قبال این جنایات و حمایتهای بی حد و مرز دولتمردانشان از این رژیم سکوت کنند و به نظر می‌رسد مسئله فلسطین به یک مسئله جهانی و حقوق بشری تبدیل شده است.
 

رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل، گامی تاثیر گذار برای احقاق حقوق فلسطینیان
 

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه ( 10 اردیبهشت) با تصویب قطعنامه‌ای از شورای امنیت خواست تا با نظر مثبت درخواست تشکیل کشور مستقل فلسطینی را بازنگری و فلسطین را به عنوان صد و نود و چهارمین عضو سازمان ملل متحد به رسمیت بشناسد که از بین ۱۹۳ عضو سازمان ملل ۱۴۳ کشور به این قطعنامه رای مثبت، ۲۵ کشور رأی ممتنع و ۹ کشور رأی مخالف دادند.
 

این در حالی است که فلسطینیان از سال ۲۰۱۲ دارای وضعیت ناظر غیرعضو بوده‌اند که از حقوقی کمتر از یک عضو کامل برخوردار است.
 

هرچند تصمیم‌گیری نهایی در مورد عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل در شورای امنیت این نهاد بین‌المللی صورت می ‌گیرد اما پیش‌بینی می‌شود آمریکا این پیشنهاد را مجددا وتو کند، اما رای ۱۴۳ کشور به این قطعنامه می‌تواند تحول بزرگی در تاریخ سازمان ملل و هماهنگی و همراهی کشورهای جهان با مردم فلسطین به شمار آید.

 

 

ارسال نظر: