X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 22 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 31
تاریخ ثبت : شنبه, 22 اردیبهشت,1403 | 05:24 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 22 اردیبهشت,1403 | 06:34 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 22 اردیبهشت,1403 | 05:24 ب.ظ

کمیسر عالی حقوق بشر خواستار بازگشایی گذرگاه‌ها در غزه شد

  • کمیسر عالی حقوق بشر خواستار بازگشایی گذرگاه‌ها در غزه شد

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن ابراز تاسف از اقدامات جنایتکارانه رژیم اسرائیل، خواستار بازگشایی گذرگاه های امدادی به غزه شد.

به گزارش ستاد حقوق بشر، ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به اقداماتی که ورود و توزیع کمک‌های بشردوستانه ضروری به غزه را به خطر می‌اندازد،  ابراز تأسف کرد و خواستار بازگشایی گذرگاه های امدادی به این منطقه شد.
 

بر اساس گزارش الجزیره، اخیرا ارتش رژیم صهیونیستی عملیات نظامی را در شهر رفح آغاز کرد که منجر به بسته شدن گذرگاه بین غزه و مصر شد که از مهم‌ترین گذرگاه‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه بود.
 

ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی پیش از آغاز عملیات، به ۱۰۰ هزار فلسطینی دستور تخلیه منطقه شرق رفح را داد و سه‌شنبه گذشته اعلام کرد کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح را به دست گرفته است.

 

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این رابطه گفت: تعداد معدودی از گذرگاه‌های زمینی به سمت غزه به‌عنوان راه نجات برای تأمین غذا، دارو، سوخت و سایر مایحتاج وجود دارند که باید مردم ناامید و وحشت زده غزه به آنها دسترسی داشته باشند.
 

وی ادامه داد؛ من از همه طرف‌ها می‌خواهم که گذرگاه‌های غیرنظامی و کالاهای لازم برای بقای مردم غیرنظامی در عملیات نظامی در معرض خطر قرار نگیرد. با توجه به اهمیت ویژه ورود آزادانه کمک‌های بشردوستانه و رسیدن آن به دست غیرنظامیان در سرتاسر غزه، دو طرف باید تدابیر ویژه‌ای را اتخاذ کنند که امنیت و فعال بودن این گذرگاه‌ها را تضمین کند و هدف مستقیم حملات یا خسارت‌های جانبی قرار نگیرند.

 

اظهارات کمیسر عالی حقوق بشر در حالی مطرح می شود که مقامات وزارت بهداشت فلسطین اعلام کردند: تاکنون نزدیک به ۳۴ هزار و ۸۰۰ فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند که بیشتر آنها زنان و کودکان هستند.

حدود ۱۰ هزار نفر مفقودی در کنار ویرانی گسترده در غزه پس از حملات مکرر رژیم صهیونیستی بر جای مانده و قحطی شیوع گسترده یافته است.

 

ارسال نظر: