X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: جمعه 21 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 27
تاریخ ثبت : شنبه, 22 اردیبهشت,1403 | 05:10 ب.ظ
تاریخ انتشار : جمعه, 21 اردیبهشت,1403 | 08:02 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 22 اردیبهشت,1403 | 05:10 ب.ظ

موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با عضویت کامل فلسطین در این مجمع/ حمایت نماینده ایران و عصبانیت رژیم صهیونیستی

  • موافقت مجمع عمومی سازمان ملل با عضویت کامل فلسطین در این مجمع/ حمایت نماینده ایران و عصبانیت رژیم صهیونیستی

۱۴۳ کشور به پیش نویس قطعنامه عضویت کامل فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل رای موافق دادند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، مجمع عمومی سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین در این سازمان رأی موافق داد.
 

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل برای عضویت کامل فلسطین در این سازمان با ۱۴۳ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۲۵ رأی ممتنع به تصوب رسید. پس از تصویب این قطعنامه، درخواست تجدیدنظر برای عضویت به شورای امنیت ارسال خواهد شد.
 

مجمع عمومی سازمان ملل همچنین اعلام کرد که توصیه‌هایی به شورای امنیت برای بازنگری مثبت در عضویت کامل فلسطین در این نهاد ارائه داده است.

این مجمع تأکید کرد که فلسطینیان واجد شرایط عضویت کامل در سازمان ملل هستند.


این در حالی است که نماینده رژیم صهیونیستی نیز از عصبانیت رای موافق سازمان ملل به عضویت کامل فلسطین، منشور سازمان ملل را با دستگاه خردکن پاره کرد!

نماینده جمهوری اسلامی ایران نیز ضمن ابراز خرسندی از رای مجمع در این نشست اعلام کرد که رژیم اسرائیل کاملا و دائما قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌ها را نقض می‌کند.
 

نماینده ایران همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اعلام می‌کند. پذیرش فلسطین به‌عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد اولین گام و لحظه‌ای محوری در رسیدگی به بی‌عدالتی‌های تاریخی است که مردم فلسطین متحمل شده‌اند.

امیر سعید ایروانی در ادامه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تصمیم امروز مجمع عمومی را تایید و از آن حمایت می‌کند. این تصمیم نشان‌دهنده گامی کوچک و در عین حال حیاتی در اجرای تعهدات جامعه بین‌المللی در قبال مردم فلسطین و احیای برخی از حقوق ذاتی فلسطین است. فلسطین تعهد خود را به صلح و توانایی خود در انجام تعهدات مندرج در منشور ملل متحد نشان داده است و در نتیجه، شایسته عضویت کامل در سازمان ملل است.

 

ارسال نظر: