X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 33
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 19 اردیبهشت,1403 | 12:52 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 19 اردیبهشت,1403 | 10:06 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 اردیبهشت,1403 | 01:12 ب.ظ

نگاهی به تلاش‌های جمعیت هلال احمر ایران برای امدادرسانی به مردم غزه

  • نگاهی به تلاش‌های جمعیت هلال احمر ایران برای امدادرسانی به مردم غزه

جمعیت هلال احمر ایران از روزهای نخست حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، برای امدادرسانی و بهبود وضعیت مردم این مناطق تلاش و اقدامات زیادی انجام داده است.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، روز ۸ می روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نام‌گذاری شده است و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از نهادهایی است که در حوزه امدادرسانی فعالیت های گسترده ای از آغاز تاسیس تا به امروز انجام داده است. از جمله امدادرسانی های این جمعیت در برهه کنونی، جمع آوری کمک های مردمی برای مرده غزه طی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بوده است.

در حالی که 7 ماه از تشدید جنایات رژیم صهیوینستی علیه مردم غزه می‌گذرد و بیمارستان‌ها، منازل مسکونی، مدارس و سایر نقاط نظامی و غیر نظامی در غزه مورد حمله و تهاجم رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران از روزهای نخست این حملات، برای امدادرسانی و بهبود وضعیت مردم این منطقه تلاش و اقدامات زیادی را انجام داده است.
 

 یکی از مهمترین اقدامات جمعیت هلال احمر ایران در این زمینه، برقراری تماس و هماهنگی بین کشورهای مصر، اردن، عراق و سوریه و ... برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به غزه است. 
 

به گفته رئیس این جمعیت، هلال احمر به عنوان یک نهاد بشردوستانه تلاش می‌کند تا از آلام مردم حادثه دیده بکاهد که در این روزها، مهم‌ترین مساله کمک به جنگ زدگان غزه است و تاکنون به کمک مردم، ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی جمع آوری شده تا به دست مردم محاصره شده غزه برسد؛ همچنین در 7 ماه گذشته مردم ایران از طریق این نهاد بیش از ١٧٠ میلیارد به مردم غزه کمک کرده‌اند.
 

البته کمک‌های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر ایران محدود به داخل ایران یا نواز غزه نمی‌شود؛ طی سالیان گذشته این نهاد تلاش کرده است فارق از نگاه مذهبی، قومی، نژادی، فرهنگی و ... در هر کجای دنیا به کمک آسیب دیدگان برسد که نمونه این کمک‌ها را در کشورهای ترکیه، سوریه، افغانستان و لیبی شاهد بوده‌ایم.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که جزو نخستین کشورهای دنیا در حوزه امدادرسانی است حود ٣ میلیون داوطلب دارد که در حال خدمت رسانی به مردم چه در داخل و چه در خارج از کشور هستند.


 

ارسال نظر: