X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 27
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 19 اردیبهشت,1403 | 11:11 ق.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 19 اردیبهشت,1403 | 10:00 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 19 اردیبهشت,1403 | 11:11 ق.ظ

انتقاد کارشناسان سازمان ملل از لغو محکومیت متجاوز جنسی هالیوودی توسط دادگاه نیویورک

  • انتقاد کارشناسان سازمان ملل از لغو محکومیت متجاوز جنسی هالیوودی توسط دادگاه نیویورک

کارشناسان سازمان ملل درباره تصمیم دادگاه مبنی بر لغو محکومیت هاروی واینستین، تهیه کننده فیلم هالیوود که در سال 2020 به تجاوز جنسی محاکمه شده بود، ابراز نگرانی کردند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کارشناسان سازمان ملل متحد درباره تصمیم دادگاه مبنی بر لغو محکومیت هاروی واینستین، تهیه کننده فیلم هالیوود که در سال 2020 به تجاوز جنسی محاکمه و محکوم شده بود، ابراز نگرانی کردند.
 

ریم السالم، گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در امور خشونت علیه زنان و اعضای کارگروه تبعیض علیه زنان و دختران افزودند: «این تصمیم باعث تضعیف بیشتر اعتماد قربانیان در جستجو و به دست آوردن عدالت خواهد شد. ما از شکست زنان بازمانده که امنیت، معیشت و شغل خود را به خطر انداخته و شجاعانه به میدان آمدند و مصائب خود را به اشتراک گذاشتند، ناامید شدیم.»
 

پس از آن که بیش از 100 زن گزارش آزار و اذیت جنسی توسط  واینستین را گزارش کردند و این موضوع جنجال بسیاری به پا کرد، دادگاهی در نیویورک او را به 23 سال زندان محکوم کرد. اتهام‌های متعدد تجاوز و سوءاستفاده جنسی علیه هاروی واینستین که از سوی برخی از شناخته شده‌ترین زنان سینمای هالیوود طرح شده بود، جرقه جنبش MeToo# (#من_هم) را زد و علاوه بر آمریکا به سایر نقاط جهان هم گسترش یافت.
 

اما اخیرا، دادگاه تجدیدنظر نیویورک حکم محکومیت هاروی واینستین را لغو کرده و دستور به تشکیل مجدد دادگاه داده است. قضات دادگاه تجدیدنظر ادعا می کنند در فرآیند دادگاه بدوی، واینستین از محاکمه عادلانه محروم مانده است و به همین علت دادگاه باید مجددا تشکیل شود.
 

اکنون دادگاه تجدیدنظر می‌گوید در دادگاه بدوی دادستان‌ها شاهدانی را به دادگاه احضار کرده‌اند که اتهام‌های آنها در شکواییه اصلی علیه هاروی واینستین نبوده و به این صورت فرصت دادرسی منصفانه به آقای واینستاین داده نشده است.
 

کارشناسان سازمان ملل اذعان کردند: «اگر دادگاه جدیدی برگزار شود، از بازماندگان خواسته می‌شود تا مجدد تجربیات خود را بیان کنند و این امر می تواند آسیب های روحی و ناراحتی های مجددی برایشان داشته باشد.»
 

آن ها خاطر نشان کردند: «در حالی که اطمینان از اجرای عدالت مهم است، مهم است که سیستم‌های قضایی این پیام را ارسال نکنند که مردان، به‌ویژه آنهایی که در مناصب قدرت هستند و مرتکب اعمال خشونت جنسی و آزار جنسی علیه زنان شده‌اند، می‌توانند بدون مجازات به زندگی خود ادامه دهند.»


 

ارسال نظر: