X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 18 اردیبهشت 1403
ساداتیان مطرح کرد:
تعداد بازدید خبر : 30
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت,1403 | 10:47 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت,1403 | 10:31 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 18 اردیبهشت,1403 | 10:53 ق.ظ

سرکوب اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین و غزه در آمریکا با فشار لابی صهیونیستی

  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین و غزه در آمریکا با فشار لابی صهیونیستی
ساداتیان گفت: برخورد شدید پلیس آمریکا با معترضان حامی فلسطین، ناشی از تسلط و فشار لابی صهیونیستی بر پلیس آمریکا جهت سرکوب این اعتراضات است.

سید جلال ساداتیان، سفیر پیشین ایران در انگلیس در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر در خصوص سرکوب اعتراضات دانشجویان آمریکایی و اروپایی، اظهار کرد: مسئله حقوق بشر امری است که در همه جای دنیا باید به آن توجه شود؛ هرکدام از کشورها متعهد هستند حقوق واقعی انسان‌ها را از جمله حق آزادی بیان، آزادی اندیشه و سایر آزادی‌هایی که ساحت انسانی دارد را رعایت کنند که در این زمینه برخی کشورها به این موضوع توجه می‌کنند و برخی دیگر استاندارد دوگانه‌ای را در پیش می‌گیرند.

وی با بیان اینکه جنایت‌هایی که نتانیاهو انجام می‌دهد، موجب اعتراضات سراسری در دنیا به خصوص دانشگاه‌ها شده است، عنوان کرد: همزمان با حملات هفتم اکتبر و نسل‌کشی علیه مردم غزه ما شاهد اعتراضات گسترده در پایتخت‌های مهم دنیا از جمله آمریکا، اروپا، آسیا و آفریقا بودیم و در نهایت با شکایت آفریقای جنوبی، دیوان بین‌المللی دادگستری تائید کرد که نسل‌کشی توسط اسرائیل در غزه اتفاق افتاده است.

سفیر پیشین ایران در انگلیس افزود: پس از مدتی، شاهد بودیم که اسرائیل به جنایت‌های خود ادامه داد به گونه ای که آمار شهدای غزه فراتر از 34 هزار تن رسید و در این شرایط که کشورهای غربی به خصوص آمریکا باید جلوی کمک‌ها به رژیم اسرائیل را بگیرند و فشار لازم را به این رژیم وارد کنند تا دست از چنین اقداماتی بردارد ولی متاسفانه دیدیم در حد کلامی محکومیت‌ها را انجام می‌دهند و اقدامی که در واقع مانع از این جنایت‌ها شود، صورت نمی‌گیرد.

ساداتیان تاکید کرد: در شرایط بحرانی فعلی که تعداد زیادی از اهالی غزه به سمت جنوب رفح رانده شده‌اند، اسرائیل دائما تهدید می‌کند که به رفح حمله می‌کند؛ در چنین شرایطی دولت‌های غربی ریاکارانه به رژیم صهیونستی کمک می‌کنند و حتی اعتراضاتی که در دانشگاه‌ها رخ می‌دهد را سرکوب می‎‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: در آمریکا شاهدیم که لابی اسرائیلی فشار وارد می‌کند تا آمریکا مانع اعتراضات شود که در این زمینه برخی از اساتید و روسای دانشگاه‌ها اجازه دادند پلیس وارد دانشگاه‌ها شوند و نسبت به این اعتراضات اقداماتی را انجام دهند.

سفیر پیشین ایران در انگلیس در پایان گفت: مسئولان دانشگاه‌های آمریکا معتقدند کسانی که اعتراض می‌کنند در واقع شرایط دانشگاه‌ها را مختل کرده‌اند؛ در حالی که این موضوع بهانه‌ای بیش نیست و این نوع برخوردها ناشی از تسلط و فشار لابی صهیونیستی بر پلیس آمریکا جهت سرکوب این اعتراضات است، اما با این وجود ما می‌بینیم معترضان حین دستگیری، مصاحبه می‌کنند و حرف‌های خود را می‌زنند و صدای آنها منعکس می‌شود.






ارسال نظر: