X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 34
تاریخ ثبت : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1403 | 04:35 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 12 اردیبهشت,1403 | 04:29 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1403 | 04:42 ب.ظ

کشف گورهای دسته جمعی در غزه رسوایی بزرگ برای حامیان رژیم صهیونیستی

  • کشف گورهای دسته جمعی در غزه رسوایی بزرگ برای حامیان رژیم صهیونیستی

یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد که تاکنون حدود ۱۴۰ گور دسته جمعی در نوار غزه کشف شده است و بنا بر گفته تحلیلگران حقوق بین الملل این یک رسوایی بزرگ برای حامیان رژیم صهیونیستی است.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، کشف گورهای دسته جمعی در غزه یک رسوایی بزرگ برای حامیان رژیم صهیونیستی محسوب می شود که با وجود خوی وحشیانه و جنایت های گسترده این رژیم هنوز از این رژیم جنایتکار حمایت می کنند.


بر اساس گزارش وب سایت دیده بان حقوق بشر اروپا، اسرائیل با هیچ کدام از طرف‌های بین‌المللی برای کشف گورهای دسته جمعی همکاری نمی‌کند، از این رو لازم است یک کمیته تحقیق برای مستندسازی جنایات اشغالگران و مجازات عوامل ارتکاب آنها تشکیل شود.
 

مقامات این دیده بان اعلام کرده اند که  اسرائیل، مرتکب جنایت جنگی و عملیات نسل کشی در نوار غزه شده و نگران حضور تیم‌های تحقیق در نوار غزه است تا مبادا جنایاتش در این منطقه ثبت و افشا شود.
 

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه همچنین خواستار تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی با عضویت کارشناسان تسلیحات در زمینه استفاده رژیم صهیونیستی از بمب‌های خلأ در جنگ غزه شد که با ایجاد حرارت بسیار زیاد به بخار شدن پیکرهای قربانیان منجر می‌شوند.
 

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در گزارشی که در پایگاهش منتشر کرده است، اعلام کرد که شهادت‌های مستندسازی شده و اطلاعات اولیه از مناطق مسکونی غزه، زوایای پنهان جنایات هولناک و کشتار بی‌رحمانه رژیم اسرائیل در زمینه سوزاندن پیکرهای قربانیان با استفاده از بمب‌های خلأ را افشا می‌کند.
 

این دیده بان حقوق بشری همچنین اعلام کرد که  در بسیاری از موارد، افراد غیر نظامی بر اثر حمله هواپیماهای اسرائیلی به ساختمان های مسکونی جان خود را از دست داده‌اند و در هنگام تلاش برای خارج کردن پیکرهای قربانیان از زیر آوار، مشخص شده است که پیکرهای برخی از آنها ناپدید و احتمالا به خاکستر تبدیل شده است که این امر، سؤالاتی را درباره ماهیت بمب های مورد استفاده در این حملات به وجود آورده است.
 

در این رابطه محمد رضا خاکپور، پژوهشگر دکترای حقوق بین الملل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر گفت: رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت های گسترده ای شده است که کشف گورهای دسته جمعی نیز در راستای همین جنایات است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی مرتکب نقض گسترده حقوق بشر شده است و باید در دادگاه های بین المللی محاکمه شود و در قبال جنایات خود پاسخگو باشد .

این پژوهشگر حقوق بین الملل تصریح کرد: کشورهای حامی رژیم صهیونیستی به جنایت های این رژیم اشغالگر واقف هستند ولی چون منافعشان ایجاب می کند از رژیم اسرائیل حمایت می کنند و دنباله روی  آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی هستند.


 

ارسال نظر: