X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 37
تاریخ ثبت : یکشنبه, 16 اردیبهشت,1403 | 03:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : یکشنبه, 16 اردیبهشت,1403 | 10:00 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 16 اردیبهشت,1403 | 03:18 ب.ظ

واکنش گزارشگر سازمان ملل به ماجرای «تهدید و ارعاب» قضات دیوان بین المللی کیفری

  • واکنش گزارشگر سازمان ملل به ماجرای «تهدید و ارعاب» قضات دیوان بین المللی کیفری

گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره استقلال قضات و وکلا در واکنش به بیانیه دیوان بین المللی کیفری گفت: همه باید به استقلال و بی طرفی این دیوان احترام بگذارند.


 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «مارگارت ساترتوایت»، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره استقلال قضات و وکلا در واکنش به بیانیه دیوان بین المللی کیفری تاکید کرد که همه باید به استقلال و بی طرفی این دیوان احترام بگذارند.
 

وی در مطلبی که در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشته، تصریح کرد: «همانطور که دیوان تاکید می کند، هرگونه تلاش برای "ممانعت از انجام کار، ارعاب یا نفوذ نادرست بر مقامات آن" غیرقابل قبول و با هنجارهای حقوق بشر در تضاد است و باید متوقف شود.»
 

دیوان بین‌المللی کیفری روز جمعه، 14 اردیبهشت، با انتشار بیانیه‌ای، به کسانی که این نهاد قضایی بین‌المللی و کارکنان آن را تهدید می‌کنند، هشدار داد که چنین اقداماتی ممکن است «حمله به اجرای عدالت» تلقی شود.

در این بیانیه با اشاره به اینکه دادگاه در چارچوب وظایفی دارد، تلاش می‌کند تا با همه طرف‌های ذی‌نفع تعاملی سازنده برقرار کند، تصریح کرد که استقلال دادگاه نباید تضعیف شود. دیوان بین‌المللی کیفری بر همین اساس خواستار پایان فوری اقداماتی شد که مانع فعالیت دادگاه و باعث ارعاب کارکنان آن می‌شود.

 

در این بیانیه اشاره‌ای به منبع تهدیدها و ارتباط آن با پرونده خاصی نشده است؛ اما چندی پیش پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع مطلع گزارش داد که اعضای کنگره ایالات متحده، دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرده‌اند که از صدور قرار بازداشت برای مقام‌های (رژیم) اسرائیل خودداری کنند.

به گفته این منابع مطلع، که نخواستند نام‌ آنها فاش شود، اعضای کنگره آمریکا به دیوان بین‌المللی کیفری هشدار داده‌اند که در صورت صدور حکم بازداشت علیه مقام‌های اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد.


رسانه‌های رژیم صهیونیستی پیشتر گزارش داده بودند که احتمال دارد حکم بازداشت مقامات این رژیم از سوی دیوان بین المللی کیفری، مخفیانه صادر شود.



 

ارسال نظر: