X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 37
تاریخ ثبت : چهارشنبه, 12 اردیبهشت,1403 | 04:15 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 12 اردیبهشت,1403 | 03:49 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : دوشنبه, 17 اردیبهشت,1403 | 11:53 ق.ظ

تداوم تحصن دانشجویان و بازداشت بیش از 1200 دانشجو در آمریکا

  • تداوم تحصن دانشجویان و بازداشت بیش از 1200 دانشجو در آمریکا

بیش از 1200 دانشجو دانشجو در سراسر آمریکا توسط پلیس این کشور بازداشت شده اند.

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، جنبش های دانشجویی در آمریکا درحال گسترش به سراسر این کشور است. دانشجویان به صورت مسالمت آمیز در حمایت از مردم بی گناه غزه و در اعتراض به جنایت های رژیم صهونیستی دست به اعتراضات گسترده زدند. از سویی پلیس آمریکا با وجود ادعای آزادی بیان از سوی دولتمردان آمریکایی ، تعداد بسیاری را تاکنون بازداشت کرده است.


بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، اکنون دانشگاه های سراسر ایالات متحده آمریکا علیه ظلم تمامی ناپذیر رژیم صهیونیستی به صورت خودجوش قد علم کرده اند.
 

در همین حال پلیس با حضور در دانشگاه‌ها اقدام به برقراری تدابیر شدید امنیتی کرده و بسیاری از دانشجویان را بازداشت کرده است. در کارولینای شمالی 36 دانشجو تحصن کرده و دست به اعترضا زدند که پلیس این ایالت آنها را بازداشت کرد.


در دانشگاه فلوریدای آمریکا پلیس ضد شورش بمب های اشک آور و گلوله های پلاستیکی را به سوی دانشجویان حامی غزه و فلسطین شلیک کرد که منجر به زخمی شدن تعدادی از دانشجویان شده است.

 

سی ان ان در همین حالل گزارش داد که از ۱۸ آوریل، پلیس آمریکا بیش از هزار معترض را در ۲۵ دانشگاه در ۲۱ ایالت بازداشت کرده است. 
 

رئیس دانشگاه کلمبیا از پلیس نیویورک خواسته است تا ۱۷ می (۲۸ اردیبهشت) در محوطه دانشگاه بماند. در دانشگاه کلمبیا بیش از 100 دانشجو توسط پلیس دستگیر شده اند. دانشجویان معترض در محوطه دانشگاه کلمبیا در حالی که پلیس به آنها نزدیک می‌شود دستانشان را روی هم قرار داده‌اند.

انجمن آمریکایی اساتید دانشگاه کلمبیا نیز اعلام کرد که ریاست دانشگاه مسئولیت آنچه ممکن است در صورت مداخله پلیس رخ دهد بر عهده دارد.
 

این در حالی است که پلیس نیویورک دانشگاه سیتی کالج را بست و به کسی اجازه ورود نمی‌دهد. شمار دانشجویان معترض همچنان در حال افزایش است و معترضان خواستار پایان فوری جنگ در غزه هستند .

 

یکی از مقامات پلیس پس از افزایش شمار دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا گفت: ما انتظار داریم که دانشگاه کلمبیا در عرض دو ساعت درخواست تخلیه دانشگاه را به پلیس ارسال کند. 


در همین حال واشنگتن پست گزارش داد که بیش از 1200 دانشجو در دانشگاه های سراسر آمریکا بازداشت شده اند و امکان افزایش بازداشت شدگان بسیار زیاد است .



 

ارسال نظر: