X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 11 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 33
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت,1403 | 07:44 ق.ظ
تاریخ انتشار : ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت,1403 | 07:37 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : چهارشنبه, 12 اردیبهشت,1403 | 09:58 ق.ظ

غرقی: وظایف سازمان‌های حقوق بشری باید بازتعریف شود/ تاثیرات مثبت هفتم اکتبر بر بیداری افکار عمومی نسبت به مسئله فلسطین

  • غرقی: وظایف سازمان‌های حقوق بشری باید بازتعریف شود/ تاثیرات مثبت هفتم اکتبر بر بیداری افکار عمومی نسبت به مسئله فلسطین

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: : جهان باید دچار یک تحول جدی و اساسی شود و وظایف سازمان های حقوق بشری بازتعریف شود؛ زیرا نهادهای حقوق بشری تا به امروز با بودجه دولت های مختلف امرار معاش می‌کردند اما در جهت جریان و سیاستای استکبار گام بر می‌داشتند.

 

مرتضی غرقی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با سایت ستاد حقوق بشر، در خصوص خیزش سراسری دانشجویان آمریکایی نسبت به سیاست‌های آمریکا مبنی بر حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، اظهار داشت: طی هفت ماهی که از عملیات هفت اکتبر می‌گذرد، خیزش روشنگری در جهان برپا شده است و با اتفاقاتی که رخ داد، حتی دانشجویان دانشگاه‌های غربی که با ایدوئولوژی غربی تربیت ‌می‌شوند هم نتوانستند در قبال جنایات رژیم صهیونیستی سکوت کنند.
 

وی با بیان اینکه موضوع فلسطین یک موضوع جهانی است و ربطی به جهان اسلام ندارد، عنوان کرد: اکنون مسئله فلسطین فراتر از جهان اسلام پیش رفته و بحث انسانیت و حقوق بشر را در بر گرفته است، در حال حاضر نه تنها به حقوق فلسطینیان بلکه به حقوق مسلمانان و از آن فراتر به حقوق جامعه جهانی تجاوز شده است.
 

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ین زمینه تصریح کرد: امروز آرمان هایی که برای " سازمان دفاع از حقوق بشر، حقوق کودکان و حقوق زن" ساخته شده بودند، تقریبا کمرنگ شده و این موارد شرایط سختی را برای جامعه جهانی ایجاد کرده است.
 

غرقی همچنین تاکید کرد: جنایاتی که رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینیان مرتکب شده است و سکوت غربی‌ها در قبال این جنایات، قبل از اینکه به مسلمانان و مردم فلسطین ضربه زند، به جامعه جهانی، حقوق بشر و هویت انسانی ضربه زده است؛ زیرا غربی‌ها همیشه تلاش ‌می‌کردند خود را طرفدار حقوق بشر قلمداد کنند اما در حال حاضر مشخص شده غربی‌ها برای رسیدن به اهداف و اغراض سیاسی خود، به بهانه حمایت از حقوق زنان و کودکان از ابزارهای حقوق بشری سواستفاده می‌کردند.
 

وی با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها، تاکید کرد: چنین برخوردهایی نشان می‌دهد غربی‌ها مرزهای انسانیت را رد کرده‌اند و نقاب از روی چهره مدافع حقوق بشری آنها برداشته شده است.
 

این کارشناس مسائل بین‌الملل همچنین با بیان اینکه آنچه امروز در دانشگاه‌های غرب می‌گذرد، به واسطه سازمانهای حقوق بشری نیست، بلکه به واسطه خیزش مردمی که در بطن مردم ایجاده شده، است؛ عنوان کرد: سرمنشاء این خیزش‌ها مسلمانان بوده‌اند که این جنایات را علنی کردند و وجدان های بیدارغربی الان با مردم فلسطین هم گام شده و تلاش دارد دست اسرائیل را رو کند ؛ هفتم اکتبر تاثیرات مثبت خود را در بیداری افکار عمومی نسبت به مسئله فلسصطین و سیاستهای استکباری ایجاد کرده است.
 

غرقی تاکید کرد: امروز جهان باید دچار یک تحول جدی و اساسی و وظایف سازمان های حقوق بشری بازتعریف شود؛ زیرا نهادهای حقوق بشری تا به امروز با بودجه دولت های مختلف امرار معاش می‌کردند اما در جهت جریان و سیاست های استکبار گام بر می‌داشتند.
 

وی در پایان مطرح کرد: کشورهای مسلمان باید بودجه ای که برای سازمانهای حقوق بشری در نظر گرفته بودند را قطع کنند، زیرا این مجموعه‌ها کمکی به جامعه بشری نمی‌کنند.


 

ارسال نظر: