X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: دوشنبه 10 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 37
تاریخ ثبت : ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت,1403 | 07:32 ق.ظ
تاریخ انتشار : دوشنبه, 10 اردیبهشت,1403 | 02:29 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : ﺳﻪشنبه, 11 اردیبهشت,1403 | 03:12 ب.ظ

هشدار اتحادیه آزادی‌های مدنی درباره افول آزادی رسانه ها در اتحادیه اروپا

  • هشدار اتحادیه آزادی‌های مدنی درباره افول آزادی رسانه ها در اتحادیه اروپا

اتحادیه آزادی‌های مدنی درباره افول آزادی رسانه ها در اتحادیه اروپا هشدار داد.

 

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، اتحادیه آزادی‌های مدنی برای اروپا، در گزارش سالانه آزادی رسانه‌ها که با کمک 37 گروه حقوق بشری درباره 19 کشور تهیه شده، هشدار داد که آزادی رسانه در سراسر اتحادیه اروپا رو به کاهش است و در چندین کشور "به طور خطرناکی به نقطه شکست نزدیک شده است."
 

این نهاد با اشاره به تهدیدات گسترده علیه روزنامه نگاران و حملات به استقلال رادیو و تلویزیون های عمومی می گوید روندهای نگران‌کننده‌ای که قبلاً شناسایی شده بود، در سال 2023 ادامه داشته است.
 

ایوا سیمون، یکی از مسئولان این نهاد گفت: «آزادی رسانه به وضوح در سراسر اتحادیه اروپا در حال کاهش است که در بسیاری از کشورها در نتیجه آسیب یا غفلت عمدی دولت‌های ملی است. کاهش آزادی رسانه ها ارتباط مستقیمی با کاهش حاکمیت قانون دارد.
 

این نهاد مستقر در برلین می گوید چشم انداز رسانه ای اروپا در سال گذشته با انحصارگرائی شدید مالکیت رسانه ها، قوانین ناکافی در مورد شفافیت مالکیت رسانه و تهدیدهای متعدد علیه استقلال و امور مالی رسانه های عمومی روبرو بوده است.
 

این گزارش موارد متعددی از تهدید، ارعاب، جاسوسی و خشونت علیه روزنامه‌نگاران و همچنین محدودیت‌های آزادی بیان و دسترسی به اطلاعات را در چندین کشور عضو اتحادیه را ثبت کرده است.


 

ارسال نظر: