X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 08 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 28
تاریخ ثبت : یکشنبه, 09 اردیبهشت,1403 | 02:14 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 10:39 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : یکشنبه, 09 اردیبهشت,1403 | 02:17 ب.ظ

کارشناس سازمان ملل: آواربرداری غزه 14 سال زمان می برد

  • کارشناس سازمان ملل: آواربرداری غزه 14 سال زمان می برد

سازمان ملل متحد با اشاره به حجم گسترده ویرانی های نوار غزه در پی حملات و بمباران های گسترده ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روند آواربرداری در این منطقه احتمالا ۱۴ سال طول می کشد.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، «پر لودامار»، مقام ارشد در دفتر مقابله با مواد منفجره سازمان ملل متحد و رئیس سابق هیئت مبارزه با مین‌های سازمان ملل در عراق، با بیان این که جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ۳۷ میلیون تُن آوار را در این باریکه بر جای گذاشته است، گفت: «بخش زیادی از بمب‌های ریخته‌شده بر سر نوار غزه، منفجرنشده است.»

بر اساس گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، وی افزود: اگر روزانه از ۴۰۰ کامیون استفاده شود، آواربرداری، ۱۴ سال زمان می برد و با توجه به ادامه جنگ، تخمین زمان برای پاکسازی غزه از این ویرانه ها ممکن نیست.
اسرائیل به دلیل شدت بمباران غزه که بخش‌های وسیعی از نوار غزه را به ویرانه تبدیل کرده است، متهم به «تخریب عمدی خانه ها» شده است. لودامار می گوید 65 درصد از ساختمان های ویران شده در غزه مسکونی بودند.

وی گفت: فرآیند پاکسازی و بازسازی ساختمان‌های مسکونی، به دلیل خطرات ناشی از مواد منفجره خنثی نشده و تسلیحات مدفون در ساختمان‌های آسیب‌دیده، کاری کُند و خطرناک خواهد بود. ارزیابی‌ها حاکی از آن است ۱۰ درصد این زباله‌ها و آوارها شامل مواد منفجره و لاشه‌های تسلیحات باشد که بایستی قبل از پاکسازی مناطق، تیم‌های تخصصی مین‌زدایی وارد عمل شوند.

 

ارسال نظر: