X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 08 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 29
تاریخ ثبت : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 03:08 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 01:04 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 03:08 ب.ظ

اعتراض گروه های حقوق بشری به گسترش بازداشت پناه‌جویان در آمریکا

  • اعتراض گروه های حقوق بشری به گسترش بازداشت پناه‌جویان در آمریکا

بیش از 200 سمن حقوق بشری در نامه سرگشاده خطاب به رئیس جمهور آمریکا، خشم خود را نسبت به گسترش "سیستم بازداشت بی رحمانه و غیرضروری مهاجرت" توسط دولت آمریکا ابراز کردند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، بیش از 200 سمن حقوق بشری در نامه سرگشاده خطاب به رئیس جمهور آمریکا، خشم خود را نسبت به گسترش "سیستم بازداشت بی رحمانه و غیرضروری مهاجرت" توسط دولت آمریکا ابراز کردند.
 

این گروه ها که اکثرشان ید طولایی در مخالفت با شیوه های دولت آمریکا برای بازداشت مهاجرین هستند، از افزایش بودجه سرسام آور برای بازداشت پناهجویان خشمگین شده اند  چرا که در بودجه1.2 تریلیون دلاری که بایدن در ماه مارس امضا کرده،  3.4 میلیارد دلار برای تأمین بودجه فضای بازداشت اداره مهاجرت و گمرک (ICE)  لحاظ شده است.
 

در این نامه آمده است: «سازمان‌های ما با مهاجرینی که بازداشت در امریکا را تجربه کرده‌اند کار  و از آنها حمایت می‌کنند. این افراد زخم‌های روحی عمیقی دارند که ناشی از بدرفتاری و رفتارهای غیرانسانی‌ سیستم بازداشتی است که زندان های خصوصی و محلی آمریکا بر آن ها تحمیل کرده است. اقدام اخیر شما (در گسترش این سیستم) مغایر وعده های انتخاباتی شماست.
 

امضا کنندگان این نامه از جمله عفو بین‌الملل ایالات متحده آمریکا، مرکز ملی عدالت مهاجران، حقوق بشر رابرت اف کندی و پروژه بین‌المللی کمک به پناهندگان در ادامه تصریح کردند: «سیستمی که دولت شما در حال گسترش آن است مملو از سوء استفاده و مصونیت از مجازات است. مقامات ارشد شما از روز اول از این نگرانی های مهم حقوق بشری آگاه بوده اند. زندان‌ها و بازداشتگاه های اداره مهاجرت، استانداردهای کافی را ندارند و بازرسی هایی که از آن ها صورت می گیرد به سرپوش گذاشتن بر کمبودها شهره هستند.»
 

در این نامه  در توصیف مراکز بازداشت مهاجرین و شرایط بازداشت شدگان آمده است: «مراقبت های پزشکی ناکافی به مرگ افراد منجر شده، ابتدائی ترین مسائل بهداشتی در آنجا رعایت نمی شود، مهاجران سیاه پوست بیشتر از سفید پوست ها با وثیقه های غیرقابل تامین و خشونت روبرو هستند و استفاده اداره مهاجرت و گمرک آمریکا از سلول انفرادی مصداق تعریف سازمان ملل از شکنجه است.»
 

زمانی که بایدن به ریاست جمهوری رسید، بازداشت پناهجویان در امریکا به پایین ترین سطح خود رسیده بود که به زعم کارشناسان، تا حد زیادی به دلیل کاهش مهاجرت و ممنوعیت تردد به دلیل شیوع همه گیری کرونا بود.
 

امضاکنندگان این نامه در ادامه با درخواست از دولت بایدن برای اقدام در این باره، خاطرنشان کردند: «در یک تغییر ناگهانی، طی دو سال گذشته، اداره مهاجرت و گمرک آمریکا تعداد افراد بازداشت شده را افزایش داده است. با وجود گزارش‌های متعدد مبنی بر ناکارآمدی بازداشت و نیاز به رویکردی متفاوت، اکثر بخش های موجود در فهرست اداره مهاجرت و گمرک آمریکا که می بایست بسته باشد، همچنان باز است.»

 

 

ارسال نظر: