X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: شنبه 08 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 31
تاریخ ثبت : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 03:04 ب.ظ
تاریخ انتشار : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 11:57 ق.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 03:04 ب.ظ

هشدار 25 نهاد بین المللی به آمریکا: تصویب کمک های نظامی بیشتر به اسرائیل، همدستی در جنایات این رژیم است

  • هشدار 25 نهاد بین المللی به آمریکا: تصویب کمک های نظامی بیشتر به اسرائیل، همدستی در جنایات این رژیم است

25 سازمان مدنی پس از تصویب قانون کمک به رژیم صهیونیستی و امضای آن توسط ریاست جمهوری امریکا، طی بیانیه ای این اقدام را همدستی در جنایات رژیم صهیونیستی دانستند.

 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، 25 سازمان مدنی پس از تصویب قانون کمک به رژیم صهیونیستی و امضای آن توسط ریاست جمهوری امریکا، طی بیانیه ای این اقدام را همدستی در جنایات رژیم صهیونیستی دانستند.


در این بیانیه آمده است: «ما، سازمان‌های امضاکننده این بیانیه، از اینکه کنگره امریکا علی‌رغم شواهد قاطعی از  نقض حقوق بین‌الملل و امریکا توسط رژیم اسرائیل، در یک لایحه تکمیلی فوری، کمک نظامی بی‌سابقه 14.1 میلیارد دلاری به اسرائیل را تصویب کرده بدون این که شرایط حقوق بشری و حمایت از غیرنظامیان در آن قید شود، نگران هستیم.»

 

فعالان مدنی با بیان این که اکنون، بیش از هر زمان دیگری، کنگره امریکا باید اطمینان حاصل کند که استفاده از بودجه اختصاص یافته، از جمله برای خرید تسلیحات، با قوانین و سیاست ایالات متحده سازگار است، تاکید کردند: «ما از کنگره می خواهیم که از اختیارات نظارتی خود استفاده کرده و از هرگونه کمک نظامی مرگباری که می تواند برای ارتکاب نقض قوانین بین المللی بشردوستانه و حقوق بشر استفاده شود، خودداری کند.»

 

این بیانیه با اشاره به حملات رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر 2023 می افزاید: نیروهای اسرائیلی به طور غیرمجاز به غیرنظامیان، ساختمان های مسکونی، بیمارستان ها، اماکن مذهبی و مناطق امن حمله کردند، م حدود 75 درصد از جمعیت فلسطینی در غزه را آورده نموده و دسترسی غیرنظامیان به غذا، آب، سوخت و کمک های بشردوستانه را محدود کردند که منجر به قحطی قریب الوقوع شده است.

 

به گفته وزارت بهداشت غزه، حمله نظامی رژیم صهیونیستی به غزه منجر به کشته شدن بیش از 34000 فلسطینی در غزه شده است که 70 درصد آنها زن و کودک هستند. کارشناسان سازمان ملل از همه کشورها خواسته اند که فورا صادرات تسلیحات به اسرائیل را متوقف کنند تا اطمینان حاصل شود که قوانین بین المللی بشردوستانه را نقض نمی کنند.

 

سمن های حقوق بشری با بیان این که واضح است که هم کنگره و هم این دولت تمایلی به اعمال قوانین و سیاست های ایالات متحده نداشته اند و در عوض ترجیح می دهند چک سفید امضا به رژیم صهیونیستی بدهند، تاکید کردند: «این بسته کمکی تکمیلی، نه تنها میلیاردها دلار اسلحه مرگبار در اختیار اسرائیل قرار می‌دهد، بلکه امتیازاتی را به این رژیم می دهد که فراتر از هر آنچیزیست که تا به حال دریافت کرده است.

 

این بیانیه در پایان خاطر نشان کرد: تصویب این لایحه الحاقی، خطر همدستی ایالات متحده در جنایات شدید بین المللی ارتکابی توسط اسرائیل را نتشدید می کند. ما از دولت و کنگره امریکا می‌خواهیم که با جلوگیری از انتقال کمک‌های نظامی مرگبار به اسرائیل، از قوانین و سیاست ایالات متحده و قوانین بین‌المللی حمایت کنند.


 

ارسال نظر: