X
GO
اخبار
تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403
تعداد بازدید خبر : 25
تاریخ ثبت : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 01:31 ب.ظ
تاریخ انتشار : چهارشنبه, 05 اردیبهشت,1403 | 08:20 ب.ظ
تاریخ آخرین بروزرسانی : شنبه, 08 اردیبهشت,1403 | 01:31 ب.ظ

رژیم صهیونیستی با سلاح های آمریکایی در غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شود

  • رژیم صهیونیستی با سلاح های آمریکایی در غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شود

یک نهاد حقوق بشری اعلام کرد که نظامیان رژیم صهیونیستی با استفاده از مهمات ساخت آمریکا علیه مردم فلسطین در نوار غزه مرتکب جنایات جنگی می‌شوند.
 

به گزارش سایت ستاد حقوق بشر، رئیس عفو بین‌الملل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما از آمریکا می‌خواهیم که ارسال سلاح برای جنایات جنگی را متوقف کند. من از ۳۷ عضو کنگره که به لایحه ارسال تسلیحات به رژیم صهیونیستی رای منفی دادند تشکر می کنم.
 

سنای آمریکا روز سه شنبه بسته کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا این لایحه را با ۸۰ رای موافق در مقابل ۱۹ رای مثبت به تصویب رساند و آن را برای امضای رئیس جمهور جو بایدن فرستاد.
 

عفو بین‌الملل در گزارش خود اعلام کرد: گزارش‌ها  حاکی از آن است که شواهد جنایات جنگی همچنان در حال افزایش است، زیرا رژیم اسرائیل قوانین بین‌المللی را در غزه بازیچه خود قرار داده است. واشنگتن نیز به صورت گستاخانه از وتوی خود برای بی اقدامی شورای امنیت سازمان ملل متحد درممانعت از صدور قطعنامه برای آتش بس فوری استفاده کرد.
 

این گزارش می افزاید: کشورهای اروپایی مانند انگلیس و آلمان با توجه به اعتراضات آنها نسبت به اقدامات روسیه در اوکراین، در حالی که به طور همزمان اقدامات مقامات اسرائیلی و آمریکایی را در این درگیری نادیده می‌کنند، استاندارد دوگانه‌ای را بکار گرفته‌اند.
 

انیس کالامارد، دبیرکل این سازمان می گوید: شکست گیج‌کننده جامعه بین‌المللی در حفاظت از هزاران غیرنظامی - که درصد وحشتناکی از آنها کودک هستند - در نوار غزه اشغالی، به وضوح نشان می‌دهد که همان نهادهایی که خودشان برای حمایت از غیرنظامیان و حقوق بشر بنا نهاده‌اند دیگر برای این هدف مناسب نیستند. آنچه در سال ۲۰۲۳ دیدیم تأیید می‌کند که بسیاری از دولت‌های قدرتمند ارزش‌های بنیادین انسانیت و جهان‌شمولی مندرج در اعلامیه جهانی حقوق بشر را کنار می‌گذارند.
 

 

ارسال نظر: